ANANSKAKE I LANGPANNE

I dag vil jeg dele ei oppskrift med dere.

Denne kaka fikk jeg oppskrift på av ei dame jeg jobbet med for mange år siden. Den gangen ungene var bittesmå.

Jeg har laget den mange ganger, selv om jeg den gangen ikke likte ananas falt kaken fullstendig i smak .

Den ble bakt til litt større selskaper og mindre selskaper . Og noen ganger bare for å ha hjemme og kose  seg med.

Den holder seg fint i kjøleskapet noen dager.

Her er oppskriften:

4 egg

4 kopper sukker

=

piskes til eggedosis

6 kopper hvetemel

4 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

2 kopper melk

300 gr smelta smør

En halv boks ananas (stor ) ta de i biter

Bland alt forsiktig inn i eggedosisen.( sikt melet)

GLASUR

500 gr  melis

3 ts vaniljesukker

10 ss  ananassaft ( fra ananasboksen)

4 ss smelta smør

1 eggeplomme

Kaken stekes nest nederst i ovnen på rist

200°  ,ca 30-40 min.

Ha på fyllet da kaken er avkjølt

Verdt å prøve !

 

 

#ananaskake #langpannekake #godtno  # kaketilbursdag #selskapskake #kake #kakeforslag #gammeloppskrift

 

6 kommentarer
    1. Tusen takk for oppskriften. Jeg er veldig glad i ananas, og har kun prøvd oppnedkake med ananas (har ikke oppskrift, da det er mange år siden). Denne så god ut. Og så har jeg en åpnet boks ananas i kjøleskapet som absolutt burde vært brukt opp. Så nå blir det kanskje baking istedet for tur i dag 😉 Eller kanskje får jeg til en tur også etterhvert, om ikke noe annet dukker opp 🙂

    2. Hmm…kan det være en feil i oppskriften?….det mangler sukker, og til eggedosis står hvetemel, og der føler jeg feilen ligger 🙂

      1. Ja det har du helt rett i. Og nå er jeg på jobb så jeg får ikke sjekka det ut før jeg kommer hjem. Det var synd hvis du sto klar til å bake.

        1. Takk for det 🙂

          Ja, jeg sto klar til å bake, var derfor jeg så det. Syntes det var rart med en kake uten sukker 😉
          Så da får jeg bake til helgen tenker jeg.
          Gleder meg til det 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg