4 KILO MEDISTERFARSE

Her har det gått i farse og atter farse de to siste dagene. Min mor tok opp en pakke med 4 kilo fra fryseren fordi vi skulle ha Farsikål til middag. Det har vi spist nå i to dager, og det var godt det, men i dag skal vi ha noe helt annet. Nemlig hjemmelaget pizza.

Resten av farsen som var tint ferdig den første kvelden blandet jeg med stekt bacon og sjampinjong, før den ble fordelt i to former og stekt 1 time i vannbad på 200 °C 

Den siste kladden som fortsatt var frossen fikk stå i kjøleskapet til i går kveld. Da gikk den også i en brødform og inn i ovnen. Uten noe tilsatt. Altså en helt original kjøttpudding.

Da jeg endelig kunne ta ut siste rest av 4 kilo farse fra stekeovnen hadde jeg bestemt meg for å gå en liten tur ut og lufte meg. Da var klokka blitt nesten 22 og temperaturen ute var blitt levelig.

Det ble 1 km på et kvarters tid, og det var jeg fornøyd med. Her er bilde fra da jeg kom tilbake til startpunktet igjen.

Det er grei temperatur i dag, så jeg skal ut å gå i løpet av denne dagen også.

Ha en fin dag lørdag ♥ 

7 kommentarer
    1. Hjemme hos meg var ingen glad i lam/sau, så når andre spiste fårikål spiste vi grisikål som mamma kalte deg. Nå fikk jeg virkelig lyst på å lage kjøttpudding, som er så godt. Jeg har ingen farse, men det blir kanskje en svensketur i løpet av uka så da kan det være jeg kjøper med litt. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Grisikål ja. Det var jo også en variant 😊. Syns du burde lage deg en kjøttpudding eller to. Kjekt å ha i fryseren. Syns det er veldig godt jeg også 😊
        Fin tirsdagskveld til deg.
        Klem.

    2. Ingen farsemiddager på meg, takk. Hihi 😀 Jeg har også en plan om å gå en tur på 15 minutter, en eller annen gang denne uka, men ikke i dag. Når temperaturen stiger over kroppstemperatur, har man unnskyldning for å sitte helt stille 😀 (Neida, jeg har ikke fått solstikk)

      1. Ja da har du unnskyldning i massevis 🙂 Det er for varmt å gjøre annet enn å sitte stille da ja. Her har det blitt mer levelig temperatur igjen😃

        1. Jeg vasket faktisk et vindu i dag. Måtte prøve hvordan det var å vaske vindu i 38 varmegrader, hahaha 😀 Men ellers bare vært heeelt stille 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg