25,7 varme ute, 25,5 inne.

Her snakker vi sommervarme de lux. Tett oppunder 26 VELDIG varme grader både inne og ute. Antekk nå om dagen er shorts og bh. Svetten hagler ekstra når jeg klipper plenen eller jobber med veden.

Nå har jeg nettopp tatt ei god runde av plenen igjen. Stykke nr 2 i dag. Det ble så varmt i toppen at nå skal jeg gi meg for ei stund.

 

Lager meg middag i stedet. Trenger mat i varmen også. Fiskepinner, poteter og grønnsaker til meg. Mannen kan få restene fra gårsdagens middag. Tenker han blir veldig glad for å slippe fiskepinner. Jeg syns det er godt en gang i blandt. Men det er sjelden jeg husker å kjøpe det. Syns det er godt på brødskiva også jeg.

Jeg har kokt fargesuppe før i dag. Skulle jo prøve å blande rabarbrablader og resten av barken fra i går. Etterpå skal jeg prøve med ett garnhespe i suppa.

Suppa har en merkelig brungrønn farge. Det blir spennende å se hva slags farge garnet får.

 

Hvis det er mer energi igjen etter dét, kan det hende det blir en halvtime-time med vedkappen eller klyveren også. Vi får se. Alle monner drar. 

Jeg skal ha meg en god pause etter middagen. Det trengs. 

Ha en fin sommerkveld😚

8 kommentarer
      1. Off…ja nå går det i ett om dagen😁 Jeg får holde på så lenge det varer.. hehehe.
        Er dødstrøtt på kvelden og sover godt noen timer om natta i hvertfall😊

    1. Oi, så mye du gjør i varmen! Husk veskepåfyll, og husk lange pauser! Og husk at det kommer en dag i morgen også. 😉 Til forskjell fra deg har jeg gjort “ingenting” i hele dag (varmt i Spania også), men nå skal jeg lage meg bacalao på Karivis, dvs torsk i tomatsaus med grønnsaker, men uten løk, fordi jeg ikke tåler det (snufs)!

      1. Kan nok hende det blir litt mye. Jeg prøver å huske på alt du nevner 😊
        Bacalaoen din hørtes god ut😃 Det tror jeg at jeg må prøve en gang.
        Kos deg videre i Spania😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg