2 PLANTER SOM ER SPENNENDE Å FØLGE.

Jeg har 2 planter som er spennende å følge med på nå utover vinteren.

Den ene er appelsinplanten som snart blir 2 år gammel. Det var en gang i løpet av vinteren for 2 år siden jeg gjemte en appelsinstein i gjorda i en av blomstepottene mine. Og jammen ble det plante ut av den. I sommer har den vokst masse.

Også er det denne chiliplanten.

Den sådde jeg i våres. Brukte frø fra en sterk chili jeg fikk av min svigerdatter. Hun kjøper chili i løs vekt i en Asiabutikk. Jeg plantet den ut i sommer, men den likte ikke noen av de voldsomme regnskurene som kom i løpet av sommeren.

Mange av bladene datt av, og jeg så at den ikke ville rekke å vokse seg stor der ute.  Så i høst fikk den flytte inn, og nå trives den mye bedre. Det skal bli gøy å se hvordan den blir i løpet av vinteren. Kanskje er jeg heldig og får ferske chili en gang utpå våren. Man må jo ha trua.

Lag deg en fin Novemberdag😚

 

#appelsinplante #chili #chiliplante

11 kommentarer

Siste innlegg