DET HAR VÆRT STILLE I NATT

 I går kveld kom venninna med overnattings-sekken sin. Klar til en kveld med baileys, skravlings og møte med spøkelser. 

Som vanlig kom hun rett fra stallen, like sulten som en hest. Så da er middagen selvfølgelig på bordet når hun kommer.

I går ble det så enkelt som gryterett fra pose. Og ferdig salatblanding. Med de røkte bratwurstpølsene jeg hadde kjøpt tidligere. (Delt i biter og stekt litt i panna) i gryta ble det greit nok.

Vi klarte og tømme hele kjelen, så vi ble greit mette ja.

Så var det over til over på baileysen og masse skravlings mens vi jobbet oss til bunnen av flaska. Koselig, men det kjennes i dag.

Vi rakk innom masse temaer i løpet av flaska. Spøkelset her var bare ett av dem. 

I tilfelle vi ikke skulle finne på å bli redde nok fra før, var det best å få med seg spøkelser på tv også. 

Så det  ble samme prosedyre som sist gang.  Hver vår dyne og pute i hvert vårt sofahjørne, med potetgullbollen plassert innen god rekkevidde for oss begge to. Og på med tv’n.

Det var skummelt nok. Men vi var vel ikke akkurat overbevist om sannheten i tv- programmet.  Målinger med apparater for å finne temperaturforskjeller i rommet og opptak av lyd som bare de i programmet kunne klare å tyde. Store biler med allverdens utstyr til å  finne , og prate med gjenferd…. neppe .

Men med programmet på tv, og det jeg hadde fortalt om hva jeg hadde hørt her 2 ganger nå, ( les forrige innlegg) var det nok til at min venninne fant ut at det kanskje var like greit at hun sov på sofaen sammen med meg.

Ellers har hun ligget på en egen sofa i den andre stua. Det er bare det at trappa og gangen , hvor jeg har hørt noen, er imellom de 2 stuene. Hehe…

Så da har vi prøvd å sove så godt vi kunne i natt da. Jeg sov ikke noe særlig.  Og jeg tror det tok ei stund før hun sovnet også.

Vi våknet i dag uten at noe hadde skjedd. Jippi!! For i natt er jeg alene igjen.

Jeg kjenner at jeg savner mannen min nå.

 

#venninner #spøkelser #kosekveld #baileys #godmat #middagstips 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg