OY-OY-OY!!! VANN PÅ KJØKKENGULVET OG ALENE HJEMME

Jaha.. sånn ser det ut da mor er alene hjemme og må leke rørlegger. 

Jeg oppdaget i går kveld en dam på kjøkkengulvet, men jeg trodde kanskje det var Dino som i sin iver etter å komme avgårde på jakt hadde skvetta litt på gulvet. Det rare var at etter å ha tørka det opp var det mer der igjen neste gang jeg kom ut på kjøkkenet. 

Jeg tørka opp nok en gang. Men fortsatt kom det mer. Og i dag var det plutselig masse der enda en gang. Jeg kikka i taket for å se om det kom derfra. Men nei. Der var det helt tørt. 

Så … endelig da, oppdaget jeg at det kom fra kjøkkenbenken. Alt av poser og annet jeg hadde der var gjennomvått. Fikk ut alt og tørket der også.  Og da så jeg synderen. Det lakk fra 2 steder i rørene under vasken. 

Så var det bare å finne bøtter og store håndklær og ha det klart til å begynne å skru.

Det er ikke det enkleste i verden og komme seg ned på rompa på gulvet da man har proteser i begge knærne.  Men jeg kom meg ned og fikk vaska inni rørene og skrudd de til så godt jeg kunne. Det ene ser det ut til at jeg har klart å tette skikkelig, men det andre drypper bittelitt fortsatt  da jeg skrur på vannet. Får bare la bøtte og håndkle være der til mannen kommer hjem igjen en dag.

Da jeg skulle prøve å komme meg opp igjen fra gulvstillingen min var jeg sjeleglad det ikke var noen som så meg.  Men jeg klarte det også jeg. Fikk heist meg opp ved hjelp av en stol og kjøkkenbordet. 

Stolt??? JA!! Men det var ikke dette jeg skulle bruke dagen min på. Jeg har en plan om å sy ferdig skjørtet mitt og muligens prøve å få til en topp i samme stoff . Det er liksom mer min greie enn å være rørlegger 🙂 

 

#selvhjulpen #rørlegger #stolt #klarerselv 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg