KOSER MEG I ENSOMHETEN

I går reiste mannen på jakt igjen og jeg dro på jobb på kveldsskift. Så nå har jeg hele dagen bare for meg selv.  

Jeg byttet ei bok med ei på jobben og kjøpte 3 til av henne. Jeg er vist inne i en leseperiode. Det er godt det. Og bare grave hodet inn i ei god bok. Det som er forskjellen nå er at jeg leser “vanlige romaner” og ikke bare krim.  På grunn av at jeg har vært litt alene hjemme nå har jeg valgt og kutte ut krimmen for ei stund. Og faktisk er det jo spennende og lese noe annet også. 

Jeg har jo lest en del bygderomaner og det liker jeg godt. Da kan man følge personene over lang tid og gjennom mange intriger og hverdagslige opplevelser.

Men nå har jeg altså funnet ut at det skjer mye i en vanlig roman også. 

Denne begynte jeg på i natt. Etter jeg kom hjem fra jobb.  Leste til jeg sovnet. Og har fortsatt på den i dag. 

Disse 2 har jeg lest ut på kort stund. Begge 2 var veldig fine.

Så som dere skjønner koser jeg meg i ensomheten.

Nå har jeg tatt en bitteliten pause fra boka et øyeblikk.  Har hengt opp klær og kokt poteter. Så er de ferdige til jeg får lyst på middag senere i dag. 

Som vanlig gidder jeg helst ikke å måtte ut når jeg har fri, så jeg handlet med meg det jeg trengte til hele helga fra jobb i går.  

 

GODD HELG til dere alle der ute. Håper dere har mulighet til å slappe av litt i helga dere også. 

#kos #litteratur  #skjønnlitteratur #lesing #ensomhet #stillestund #godbok

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg