GRESSENKE OG MØRKREDD

I går kveld jobbet jeg til 23.00 og var ikke hjemme før nesten midnatt. Jeg håpet i det lengste at mannen min var hjemme da jeg kom hjem.  Han var litt usikker på når han skulle dra. Men han hadde reist . Han skal være avgårde på jakt ei ukes tid. Og jeg gruet meg til å komme hjem til mørkt og kaldt hus og legge meg helt alene. Og attpåtil hadde jeg et forferdelig mareritt i går natt som hang i hodet hele dagen i går. Jeg prøvde det jeg kunne for å finne andre bilder i hodet da de stygge bildene stadig dukket opp. 

Utrolig nok gikk det greit i natt. Mannen hadde latt lyset stå på overalt og det hjalp mye da jeg kom hjem. De stygge bildene prøvde seg litt innimellom, men jeg klarte å dytte de vekk med boka jeg leser. Så det ble altså mye lesing i natt. 

Ikke turte jeg å legge meg oppe i senga heller, det er tryggere nede i stua. Og der har jeg tv’n også. Da jeg ikke orket å lese mer sto jeg opp å smurte meg et par skiver. Tenkte jeg kunne se litt på tv til jeg kanskje sovnet. Men var livredd for å bytte rundt på kanalene i tilfelle jeg skulle komme på noe skummelt før jeg rakk på bytte igjen.  

Det gikk bra.  Fant kanal FEM , den er trygg, og etterhvert sovnet jeg i fra alt.  Nå er det sol og lyst og bare fryd og gammen.  Har kosa meg med boka mi ei god stund nå. Men må vist ja litt mat snart. 

Utpå ettermiddagen en gang kommer venninna mi hit. Hun skal sove her i natt. Vi skal kose oss med god mat  og masse skravlings. 

Ha en fin lørdag. 

#gressenke #redd #mørkredd #venninner #kos

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg