LITT SKUMMELT

Licensed from: darkmoon1968 pixabay.com

I dag våknet jeg med en rar følelse. Det er akkurat som jeg begynner å våkne fra en dvale. Medisinene er nok på god vei ut av kroppen og jeg føler plutselig at det er litt skummelt.  Hodet jobber på spreng igjen og jeg har hatt mange depresjoner på veien mot medesinslutt. Mannen min har påpekt det flere ganger og spurt om jeg ikke skulle øke dosen igjen. Men jeg har stått på mitt og vil prøve uten.

Enda er jeg ikke helt uten, men har bare en brøkdel igjen før det er helt slutt. Ja… bare på den ene da, Quetapinen, den andre skal jeg fortsette med, og muligens bør den dobles igjen også. Det er Sipralexen.  Den ble halvert da jeg begynte på Quetapinen. Jeg har hatt mye vondt i hodet i denne avvenningsperioden, og det durer, samtidig som det kjennes ut som hjernen er full av bomull . Men det jobbes aktivt der inne igjen nå, for fullt. Duringen og bomullen har vel muligens ikke med avvenningen og gjøre når jeg tenker meg om. Det er vel i grunnen bare sånn det alltid har føltes i perioder. 

Samtidig sliter jeg med å sovne på kvelden igjen uten sovemedisin. Den trengte jeg plutselig  ikke lenger etter over 10 år med den hver kveld. Nå har jeg måttet ta den igjen kveldene før jeg skal på jobb.

Legetimen jeg skulle hatt på tirsdag ble utsatt til neste torsdag.  Så jeg må bare fortsette på dosen jeg har til jeg har vært der.

I dag skinner sola her og jeg har fri fra jobb. Jeg skal prøve å gjøre noe fornuftig her hjemme. Selv om jeg er litt redd for følelsen av å titte ut på verden med klarere hode. Et hode som har 1000 tanker på en gang. Virr, virr…kanskje jeg må øke dosen igjen. Akkurat nå er jeg litt i tvil. 

 

#bipolar #medesinslutt #skummelt #redd #tankekjør #psykiskhelse #psykiskhverdag #quetapine #sipralex

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg