I GANG MED ARBEIDSUTREDNING

Licensed from: melkhagelslag pixabay.com

I dag har jeg vært på det første møte med min jobbkonsulent i et firma som skal lage en rapport til nav om hvilken muligheter jeg har, eller ikke har i arbeidslivet. Det var ei koselig dame. Og vi kom vistnok ganske langt i løpet av 3 kvarter. 

Det normale var vist å være der på fulltid, men jeg har jo en jobb å gå til. Selv om jeg bare er der 40% nå. Så derfor kunne jeg heller jobbe hjemme med et par skjemaer jeg fikk med meg.

Meningen med utredningen er å finne ut om jeg kanskje kan fungere bedre og mer i en annen jobb. Men som jeg sa så trives jeg godt der jeg er. Der har jeg kollegaer som kjenner meg ut og inn, og som jeg kjenner like godt. Jeg syns det har masse å si i min situasjon som bipolar. 

Mitt mål er å klare å beholde de 40 % jeg har nå fremover.  Og det er sjefen min også enig i. For å si det sånn : sjefen og de rundt meg har i grunnen sagt det lenge. At jeg brenner for mye energi på jobben. Det skal være et fungerende liv ved siden av jobb også. 

Så derfor har jeg kastet inn håndkleet og begynt på denne prosessen . I første omgang er det meningen dette opplegget skal vare i 4 uker, men om nødvendig kan det bli 8 uker i tillegg. 

Denne uka er mitt opplegg møte i dag , jobb i morra, prøve å svare på skjemaene på onsdag og møte igjen på fredag .Pluss avtale et møte mellom sjefen og jobbkonsulenten på jobben min til neste onsdag. Da skal det finnes ut om det er gjort nok tilrettelegging for meg.

 

#arbeidsavklaring #jobbvurdering #nav #bipolar #psykiskhelse #psykiskhverdag #slitenihodet 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg