DINO MÅTTE SY STAKKAR

På lørdag oppdaget vi at Dino hadde et dypt sår langt oppe på den ene forlabben. Han hadde vært på skauen og trena dagen før. Men vi så ikke noe til såret på fredag . Ingen av oss kan skjønne hvordan i all verden han har fått det såret. Det er bare helt utrolig at vi ikke skulle sett det på fredag hvis han skulle ødelagt seg på skauen. Han sitter gjerne på en kjøkkenstol sammen med oss og er en av menneskene da han er hjemme. Og det gjorde han også fredag kveld. Vi satt jo tilogmed og klappet og koset med han. Uten og oppdage det ca 4 cm lange såret.  Utrolig. 

Men han var ute for å tisse et par ganger natt til lørdag. Mulig han har fått det da. Men skjønner ikke hvordan???

Uansett da, så ble det dyrlegetur på lørdag. Han måtte dopet ned og sy såret både innvendig og utvendig. Fikk med antibiotika og smertestillende. Og bandasjen må byttes hver dag. Og det har ikke vært lett. Han skal ikke sleike på såret. Og det vil han jo selvfølgelig gjøre.  

I dag er far i huset med en kamerat og han sin hund på jakt. Dino er sykemeldt til over helga. Så vi er alene hjemme. Dermed måtte jeg til med sårrens og bandasjebytte helt alene på morran. Han hadde selvfølgelig klart å få løs den gamle før han vekket meg .

Men jeg klarte det. Utrolig nok. Helt by my self 🙂 og jeg har også lurt i han en tablett innpakket i leverpostei. 

Så nå ligger han i senga si og tar en høneblund, mens jeg skal strikke noen runder før jeg gjør noe mer virksomt her.

Ha en fin dag.

#dino #finskstøver #hundeliv #dyrlegen #sår #sykemeldt #harehund 

2 kommentarer
    1. Huff da, stakkars voffen ;o)) Nå som han har vært hos dyrlegen å fått sett på det går det greit. Jeg har jo ikke hund, men to katter å vet at det med bandasjer og medisiner ikke alltid er like lett. God bedring til Dino <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg