SUPPE AV RESTENE I GRØNNSAKSKUFFEN

I går var jeg ikke så mye oppegående, men jeg ble sulten etterhvert. Og da jeg ikke orket å kle på meg å dra i butikken fant jeg det jeg hadde i grønnsakskuffen og laget ei suppe. Den ble godt mottatt av mannen i huset. 

Dette er hva jeg fant. 

Et par gulrøtter, 3 små poteter, en liten  bit blomkål, en kålrotbit, rødløk og hvitløk og purre…. og ei lita pølsepakke.

Delte alle grønnsakene i biter og puttet de i gryta.

Helte på et par liter vann og hadde  i kjøttbuljongterninger. Lot det koke seg mørt en halvtimestid. Og så tok jeg det i 2 porsjoner i blenderen. Og tilbake i gryta. 

Så stekte jeg pølsebitene og hadde de i sammen med litt ekstra purre på toppen. 

Smakte til med salt,pepper og hvitløkspulver.

Voila! En god grønnsaksuppe på rester.

Og ikke nok med det. Jeg fant det jeg trengte til å slenge sammen en brøddeig også. 

Så det ble nystekt brød med smør til suppa. 

 

Konklusjon. Ikke kast restene . Lag noe godt ut av det.

Velbekomme.

#restemat #middagstips #grønnsaker #grønnsaksuppe #suppe #dagens #nrkmat #gmnwenche #rester #fargerik #instafood #middag #dagensmåltid #sundtoggodt #rasktoggodt

2 kommentarer
    1. Jeg pleier å gjør sånn innimellom også… Suppe er alltid godt ;o)) Jeg liker å ha grønnsaksbitene i suppa mi, så jeg pleier ikke å bruke blenderen, ikke at det er noe galt i det ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg