GRATINERT SØTPOTET OG BROKKOLI

I dag har jeg blanda litt forskjellig på kjøkkenet igjen. Som jeg pleier å gjøre.

Dette skulle bli med på topp 10 lista mente samboeren. 

Jeg brukte:

1/2 brokkoli 

1 og en halv søtpotet ( de var ganske små)

2 hvitløksfedd

Litt purre

1 liten kremfløte 

litt salt og pepper

Kok alt sammen  i ca 15 min.( legg i brokkolien etter 10 min) 

Hell alt over i en  smurt ildfast form og strø ost over. Jeg la ferdige kjøttkaker i samme form. Så alt ble ferdig samtidig. 

Stek i 20 min midt i ovnen på 200°

Supergodt ble det. Helt enig med samboeren der.

 

 

#middagstips #godtno #instafood #matprat #enkelmat #middag #dinner #nrkmat #gmnwenche #nrkmat #grønnsaker #søtpotet #brokkoli #gratinert

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg