SÅ GLAD FOR KJØKKENMASKINEN MIN

Jeg er så glad jeg har kjøkkenmaskin med eltekrok og litt mel og gjær i skapet.

Da jeg på skjelvende bein kom meg ut på kjøkkenet for å prøve å få i meg litt mat etter ei helg med skikkelig magetrøbbel. Og oppdager at hvis jeg tar de 2 skivene som er igjen av brødet, er det ingenting igjen til min kjære som er på jobb. Da er det utrolig godt å kunne slenge noe sammen i bakebollen og la det stå der å gjøre seg ferdig av seg selv.

Nå har jeg klart å trille ut noen rundstykker og stekt dem. Så nå lukter det herlig hjemmebakt.

Kanskje jeg skal koke noen egg også. Så blir det nok bra. Fant noen i kjøleskapet . Jeg orker ikke å ut av nattkjolen i dag. Så det får bli som det blir. Kjenner jeg er sulten ihvertfall.  Og det er et godt tegn.

Her er det ferdige resultatet. Og nå skal jeg gå og sette på egg til koking. Har vist litt feber så det er vel derfor det snurrer i hodet når jeg reiser meg opp.

Oppskrift ? Tja…

Ca 4-5 dl vann

3-4 ss smør

2 ts salt

Varmes opp  til 37°

Mel har jeg bare  hatt oppi det jeg hadde sammen med en pose tørrgjær .

Kanskje 5 dl hvetemel 

1 dl rugmel 

Pluss ca 1/2 dl linfrø 

Ta det litt på feelingen .

Stekes midt i ovnen på 225° i ca 20 min.

 

 

Ha en fin kveld.

#gjærbakst #baking #ferskebakevarer #godtno #instafood #matprat #enkelmat #rundstykker 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg