Det ser fargeløst og lite delikat ut.

Men gud så godt det var:) Min samboer var også mektig imponert.  Kanskje ikke så rart siden det er ei stund siden jeg har laget middag. Jeg, …som pleier å kokkelere stort sett hver dag.

Det har vel litt med boforholdene vi er i for tiden. Enten på hytta eller i campingvogna.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å få alt på plass i huset vi skal leie. Vi kan begynne og flytte inn 15.august. Det skal bli godt å få mulighet til å dusje når vi vil, sette på en vaskemaskin med klær når vi vil, for ikke å snakke om å ha oppvaskmaskin  ( noe jeg håper er der) .Og det å  kunne sitte ute på uteplassen der oppe. UTEN NABOER PÅ ALLE KANTER . Det skal bli såååå godt.

Her er oppskriften på den fargeløse maten vi spiste i går. 

Gjør klar grillen med kull og tennvæske.

4 stk kyllingfilet 

Bland den oljen og det krydderet du liker. Og la filetene ligge i blandingen til grillen er klar. Ca 20-30 min.

Stekes på grillen i folie ca 20 min 

2 poser ris, boil inn bag 

Og så da — Prikken over i’en:)

Sopp og blomkålstuing :

200 gr sopp. Jeg brukte aromasopp denne gangen. I biter.

ca 1/4-1/2 blomkål i biter

1 sjalottløk-hakkes

Brun alt i stekepanna på middel svarme.La det i surre noen minutter.

2 dl kremfløte 

2 gode ss rømme 

Blandes i sopplandingen da den har surret ei stund. La det godgjøre på svak varme til risen og kyllingfiletene er ferdig.

En suksess syns min bedre halvdel.  Og jeg må si meg enig 🙂

#middag #kyllingfilet #sopp/blomkålstuing #middagstips #godtno #instafood #matprat #soppstuing #grillmat #sommermiddag #sommermat #grilltips 

2 kommentarer
    1. Jeg kokkelerer en hel del jeg også, og har mange oppskrifter jeg kan anbefale. For eksempel:
      Frossenpizza: Forvarm ovn til 200 grader. Putt pizza på rist midt i ovnen i 12 minutter. (Blås i hva som står på eksen).
      Pasta bolognese: Sett på fyll styrke på plata. Hell olje i panna. Åpne posen med frossen bolognese og hell oppi panna. Ferdig sånn ca. når komfyr-alarmen starter å pipe.
      Pannekaker: Legg Åmli pannekaker på en tallerken, putt inn i mikrobølgeovn. Full styrke i tre minutter.
      Jeg har hørt om at det er noe som heter fjordland, som er litt mer avansert. Da må man nemlig både koke opp vann, og klippe opp plastposer mens de er kjempevarme. Sånne avanserte ting overlater jeg til ekte kokker.
      Kanskje jeg skulle startet matblogg? ☺️
      God helg!
      James

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg