Nå er det uvisst hvor vi finner vår neste havn.

Jeg trodde da jeg kjøpte min egen lille leilighet for 2 1/2 år siden at det var der jeg skulle bli ut min levetid.

Men så hadde det seg sånn at jeg tilfeldigvis havnet på en pub borte i gata sammen med den ene naboen min i fjor sommer. Jeg kom sliten hjem fra jobb en lørdagskveld, men ble sittende ute på verandaen og snakke med henne over et par glass vin.

Utover kvelden fant vi ut at vi skulle ta en tur ut og utforske puben borte i gata. Vi hadde bodd i leilighetene våre ganske like lenge. Litt over ett år. Og ennå hadde ingen av oss vært der borte.

Ok..vi rusla bort litt  sånn passe småbedugget. Og der satt det en kar som også bare tilfeldigvis hadde tatt seg en tur ut for å se om det var noe liv.

Vi kom raskt i snakk med han. Det fantes ingen andre der for vi var vist litt tidlig ute. Så jenta bak bardisken sa vi bare måtte dele på han. Og det gjorde vi. Så lenge vi var på puben. Men da vi skulle hjem var det jeg som vant. Og siden har han i grunnen aldri kommet seg hjem. 

Vi ble ganske raskt enige om at det ikke var noen vits i å sitte med to bosteder, så vi flyttet alt fra han og inn i min lille leilighet.

I februar forlovet vi oss. Og neste sommer blir det bryllup. 

Han hadde med seg hunden Rambo på 9 år. Verdens snilleste harehund. Min nye samboer er ivrig harejeger. Og vi fikk til nød lov til å ha hunden i borettslaget i og med at han var såpass gammel og snill. Men noen ny hund etter han ble ikke aktuelt. 

Men så skjedde det vi ikke hadde regnet med skulle skje før om to tre år. Han ble syk og vi måtte avlive han. Han hadde en stor hjertefeil som vi ikke var klar over.

Etter den dagen har vi grublet og tenkt. Hva gjør vi nå? Min samboer er helt avhengig av hund og jakt.

I dag er har han vært og kjøpt en valp. Vi ble enige om det. En fin liten hund som heter Dino.Så da er jo samtidig valget tatt om at vi skal ut fra leiligheten.  Jeg selger den. Så får vi finne et sted og leie foreløpig. Til ting faller litt til ro igjen. Det er stadig noe som foregår rundt oss.  Det kan fort bli litt for mye.

I dag har jeg vært og sett på en leilighet. Jeg måtte se på den alene da kjæresten var på langtur for å hente valpen.

Nå sitter jeg her og tenker på den. Det hadde kanskje ikke vært så dumt og bodd der. Det skjer ting litt fort nå. Men noen ganger må man bare kaste seg rundt og hoppe i det.

Vi reiser antagelig og ser på den igjen begge to i morgen. To par til skulle se på den så ingenting blir vel avgjort med det samme. 

Muligens får vi muligheten til å få sett på et hus på en gård også i løpet av uka. Det  frister veldig, men jeg får enda lenger arbeidsvei enn jeg har nå.  Og kommer enda lenger vekk fra familie og venner. Leiligheten jeg så på i dag ligger der jeg kommer fra. 

Det store spørsmålet nå er altså…. hvor blir vår neste havn fremover?? Litt skummelt og tenke på. Frem til høsten kan vi bo mest mulig på hytta og campingen.  Så vi har da litt tid på oss. Det eneste vi vet sikkert er at i leiligheten kan vi ikke bli boende. Det valget er tatt nå som vesle Dino har kommet til oss.

Bilde av vidunderet kommer senere 🙂

#fremtid #valg #hund #valp #vanskeligevalg #hverdag #fremtidsplaner #nyepoke #mittliv #fremtidsammen #love 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg