Mye har skjedd i helga også.

Før jeg var skikkelig våken på fredagsmorgenen fikk jeg telefon fra min mor.  Min tante , hennes søster var død.  Hun ble ikke så gammel.  Noen og seksti bare.  Hjertet orket ikke mer. 

Rambo. Den snilleste harehunden jeg har sett var heller ikke i form. Han var så merkelig om dagen. Lagde seg kuldegroper og la seg i ute. Og virket ikke i særlig form. Han hadde fått betennelse/katarr på øynene og vi tenkte det var lurt og få sjekket det før helga. Vi fikk time hos dyrlegen klokka13.00. Der ble det konstatert en stor hjertefeil. Noe vi ikke hadde tenkt på en gang. Men dyrlegen så det på han. Og etter å ha lyttet så vidt på han fikk vi beskjeden.  Dermed måtte vi bråbestemme oss om hva vi skulle gjøre.  Masse medisiner og plager eller la han få slippe og hvile i fred.

Valget var ganske lett. En jakthund har det ikke godt med en stor hjertefeil hvor han omtrent ikke får oksygen.  Pluss dårlig syn og muligens kreft i en kul han hadde på baken. Så med dyrlegens velsignelse hviler nå Rambo i de evige jaktmarker. 

Min kjære har mistet mye nå. Altfor mye. Og det har jeg også. Det er helt utrolig hva vi har vært igjennom på det snaue året som har gått siden vi traff hverandre. Nå må det snart ta slutt.

Og midt oppi i alt må vi prøve og finne en løsning på boforholdene. Leiligheten jeg har er i et borettslag hvor det ikke er ønskelig med hunder. Og min kjære er helt avhengig av  jakt og jakthund .

Så det betyr altså at vi må finne på noe annet. 

Som f.eks dette :

Et kjempegammelt, lite falleferdig tømmerhus i skogkanten. Det hadde vært noe for oss !! Tenk å kunne gjøre det beboelig. Vi har funnet ut hvem som eier det.  Så hvis vi tar mot til oss en dag , kan det hende vi spør om det finnes en mulighet til å få kjøpe det.  Det betyr masse jobb.  Men jeg tror vi ville stortrives det. 

Det står epletrær der som er bortimot like gamle som huset.  De er litt “spooky”.  Men for en super gammel sjarm. Jeg drømmer meg helt bort.  

Tenk om det ble noe av denne drømmen . Ingen av oss er storforlangende.  Vi trenger ikke 100 kvadrat boflate for å trives. Mye heller ønsker vi oss et lite sted hvor vi kan finne sjelefred.  

Jajaja… det er lov å drømme.  Og det tror jeg jeg skal vie denne dagen til.  

Jeg er litt sliten etter denne uka og helga. Hadde en travel dag på jobb i går.  Det gikk helt fint det.  Men jeg kjente i går kveld og nå i dag at det røyner på litt.

Nå skal jeg være flink å lytte til kroppen og hodet. Og de er begge enige om å ta en timeout i dag……ihvertfall foreløpig. 

Ha en fin Søndag alle der ute.  Husk å bruke den til det dere har lyst til 🙂

 

#bipolar #psykiskhelse #mentalhelse #utfordringer #finnefred #drømmer #husetiskogen #dødsfall  #sliten #hvilifred 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg