Mektig grønnsaksuppe

Denne suppen må jeg dele med dere før jeg glemmer hva jeg hadde i den. Jeg brukte det jeg hadde i huset av grønnsaker. Vi er 2 stk  og det ble mer enn nok til oss.
Ca 1 liter vann

Kokes opp med 2 ts salt

Og en terning kjøttbuljong

1 kvart stor hodekål 

4 gulerøtter 

1/4 – 1/2 løk

1/2  kålrot

8 -10 cm purre

3-4 fedd hvitløk

Alt dette skjæres i biter og has i vannet etterhvert som du deler det opp.

 5 dl ferdig kokte byggryn haster i mot slutten av koketiden

4-5 så tomatpuré  (smak dere frem)

Smak også tll med kikkoman og litt pepper

La det koke til det er mørt .

Smakte deilig med flatbrød til 🙂

Håper det smaker

Da sier jeg takk for meg i kveld og ha en  god natt.

#suppe #grønnsaksuppe #byggryn #mat #oppskrift #middag #kjøttfrimiddag #dinner

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg