Så var det de muffinsene da.


God morgen. 

Jeg skrøyt jo på meg at jeg hadde blandet sammen og laget oppskrift på kaosmuffins her en dag. Så nå skal jeg ta meg sammen og dele den med dere.

Altså:   100 g sukrin, 50 g sukker og 3 egg (små/medium) vispes til eggedosis. 

100 g jordbæryoghurt , 100 g kokt byggryn, 1 most banan, 2 ts honning  røres forsiktig inn i eggedosisen.

80 g olje ( jeg hadde bare soyaolje så jeg brukte den)  

 100 g hvetemel 

2 ts bakepulver

Rør forsiktig inn litt av melet først , så oljen og til slutt resten av melet. 

Fyll litt over halvfullt med røra i muffins former og stek dem på 200 grader midt i ovnen i 20 min..

Som dere ser har jeg “pynta” med det jeg fant. 

Melis rørt ut i litt av laken fra en ananasboks med en liten dæsj farge som jeg hadde stående. Og “dekorert’ med ananas på toppen til slutt.

Ikke så veldig vakkert hehe… men bruk det dere har eller kjøp inn noe annet så de blir penere å se på. Mange muligheter her.  Gode og saftige ble de ihvertfall og de holdt seg like saftige i kjøleskapet i mange dager.

Prøv da vel.

#muffins #byggrynsmuffins #smågodt #kaker #littsunnere #lørdagsgodt #kakeoppskrift

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg