1.Mai, og nytt turmål

Jeg har ikke vært i draget de siste dagene. Har hatt mest behov for å bare ligge til lading. Hverken kropp eller humør har vært på mitt lag.

I går kveld ble jeg likevel med mannen en snartur ut. Han ville ta med Esther og se hvordan det sto til i skogen ovenfor oss. Esther hadde så veldig lyst til å se hva som var der oppe i lia hun også.

Det ble ikke mer enn et kvarters tid, men vi fikk en mini luftetur alle tre. Da bestemte jeg meg for å prøve meg på en ny utfordring fra i dag (1.Mai)

Jeg fant en på Strava-appen min. Den går ut på å gå 50 km i løpet av Mai-måned. Kanskje den er lettere å klare enn den jeg prøvde meg på i April. Den røyk jeg på i den 3.uka. Da var ikke dét noe morsomt mer. 

Jeg har lekt meg mye med og finne kart og turstier på ut.no i det siste. Og tidlig i kveld tok jeg med Esther og ferdig ladet telefon i bilen, for å finne de aller nærmeste turløypene. 

Vi fant frem uten problem. Her er starten på flere løyper.

Jeg valgte å følge traktorveien innover, altså rett inn herfra. Ikke så mye stigning at det var noen vits i å klage til å begynne med. Det gikk helt fint.

Etter litt over 1 km begynte det å gå oppover ja. Jeg kjente plommefargen sette seg i ansiktet temmelig fort, men opp ville jeg. Jeg syns nemlig jeg kunne se en slutt på bakken langt der oppe. Jeg håpet i hverfall at det ikke var fullt sa bratt derfra.

Det stemte heldigvis, så der satte vi oss for å få igjen pusten og nyte utsikten utover dalen. Langt der nede mot høyre ligger Prestfoss sentrum mellom fjellene. 

Jeg satt ikke mange minuttene før vi gikk videre. Det var fortsatt litt stigning igjen, men ikke mye, før jeg sto ved et kryss der oppe i skogen.

Etter å ha sjekket på appen ut.no hvor jeg befant meg i terrenget fant jeg ut at jeg kunne følge den veien som gikk nedover…jippetijupp… og ende opp igjen der jeg startet. Ikke vanskelig valg i det hele tatt.

  Jeg kunne klart å gått lenger da jeg først var i gang. Men dette her var på et helt fremmed sted for meg og det begynte å bli kveld. Da liker jeg meg ikke i skogen alene. Jeg ble glad da jeg fant denne snarveien. 

Ganske bratt opp på den ene siden av veien.

Og fine farger å se.  Jeg så faktisk både  hvitveis og blåveis på turen. Men jeg kunne ikke be Esther om å stå pent hver eneste gang jeg fant noe jeg ville knipse bilde av. Det gikk tregt nok med alt annet hun stoppet opp for. Mye å snuse på må du skjønne.

Jeg er så stolt av meg selv som begynte på utfordringen allerede på den 1. dagen i måneden. Turen ble på 1.7 km. Ikke så mye akkurat, men en god begynnelse. Og jeg fikk litt trening i stigning i terrenget også på denne turen. 

Er det flere som vil bli med meg utfordringen??

50 km i løpet av Mai.

Jeg gleder meg til å finne nye turløyper og utforske.

Sov godt og tenk på saken😚

 

 

#ut.no #strava #utfordring #turløyper #tur-utfordring #sigdal #utpåtur

8 kommentarer
    1. Det er så fint å gå tur i skogen. Har ingen blogg, men tar gjerne utfordringen din på min måte. Å gå en tur hver dag. Sliter litt med knærne, men det hjelper å ha en plan☺.
      Ønsker deg en fin mai måned ☺.

      1. En plan er lurt å ha😊
        Så gøy at du blir med😃
        Å slite med knærne kjenner jeg til. Du bør kanskje ikke gå i de bratteste terrengene da😊 Det er veldig fint å få trent opp muskulaturen i beina når de er vondt i dem.
        Heier på oss begge i Mai😃

    2. Jeg skulle gjerne ha vert med på utfordringen, men står over…. må vente til jeg får av gipsen.
      Da har du bare 48.3 km igjen før du har klart utfordringen!. Det er 1,6 km hver dag. Du ligger altså godt an til å nå utfordringen din fordi du gikk lengre i går enn du “brhøvde”. (Håper du forstår matten det ar ment motiverende)

      1. Jeg forstår matten😃 Måtte regne på det da jeg kom hjem i går kveld😊

        Det er veldig synd det med ankelen din altså😢 Det går ei stund før den er helt i orden igjen. Du får prøve å kose deg med digitale møter, bøker og litt håndarbeid i den tiden du har gipsen på. Så skal jeg krysse alt jeg har for at det går fort fremover med treningen etter det.
        Ønsker deg en fin dag😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg