Paprikaplante og Praktspragle

I dag hadde jeg rett og slett ikke ork til å reise opp for å fortsette med vasking i huset. Jeg kjenner jeg blir kvalm bare av å tenke på det som fortsatt står igjen.

Alle mine ting er heller ikke hentet ned hit til leiligheten. Det blir til at jeg bare tar med en eske eller to de gangene jeg har plukket sammen mer småtterier fra skuffer og skap. Det blir visst aldri tomt. Og her i leiligheten har jeg stabel på stabel. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av alt, men den tid den sorg. Det har jeg det ikke så veldig travelt med.

I dag smakte jeg på en av paprikaene som jeg plukket fra planta jeg har i vinduet. Ikke så store greiene, men de ble i hvertfall fort røde da jeg satte planta inn i stuevarmen. 

 

De to siste skifter også farge nå.

 

Jeg har også endelig plantet avleggerne jeg tok fra Praktspraglene jeg hadde. Det har blitt utsatt og utsatt, dag etter dag, i en hel evighet. Men nå står de i potter. Så får vi se da om de er villige til å vokse seg store i løpet av vinteren.

Må visst tørke av pottene ser jeg.

Nå er jeg klar til å spise middag i ensom majestet foran tv-skjermen. Jeg er skrubbsulten. Det går alt for lang tid mellom hver gang jeg spiser.

 

HA EN FIN FREDAGSKVELD  ♥ 

8 kommentarer
    1. De paprikaene som man planter selv smaker så utrolig mye bedre enn de man kjøper på butikken.🤩
      Skjønner godt at du er veldig lei og trenger en pause nå.💕

      1. Jeg må stadig ta en fridag innimellom. Ellers hadde jeg ikke klart å stå oppreist i det hele tatt tror jeg. I dag er jeg oppe i huset igjen. Måtte bare ta meg ei lita pause nå.

    2. Så store og fine paprikaene dine er, og de smaker sikkert veldig godt. Jeg kjøpte meg maken Praktspragle som du har for noen uker siden, og det er snart på tide å potte den om ser det ut til. Skjønner godt at du ikke orker å vaske og styre, og at det snart begynner å bli nok. Håper du får en fin søndag, klem 🤗

      1. Ja jeg så du hadde kjøpt deg en Praktspragle. Så bra at den vokser så fort 😊 Da håper jeg mine avleggere som nettopp er satt i jord vil vokse seg til også.
        Jeg er så sliten av alt som har med tømming og vasking av hus, og alt annet som følger med der oppe i Sigdal. Jeg går og er kvalm nesten daglig nå. Det er forferdelig slitsomt.
        Men det ordner seg nok for meg til slutt 😊
        Klem 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg