I DAG SKAL SØNDAG FÅ VÆRE SØNDAG.

Jeg kom hjem til meg selv igjen seint i går kveld. Jeg er sliten etter ei uke med folk rundt meg. I natt har jeg sovet mange timer, men er fortsatt trøtt etter å ha vært våken noen timer nå. Humøret er ikke akkurat på topp heller, så jeg har bestemt meg for å grave hode inn i denne boka i dag, og bare sove hvis jeg sovner.

Det er søndag, og den skal jeg ta som en søndag. Gjøre ingenting. Borsett fra ei klesvask som surrer og går i maskinen, den må jeg henge opp. Og det er egentlig ikke sønddagsyssel. Men, men, det får gå.

Denne boka har jeg ventet på i noen måneder. Da jeg bestilte den på biblioteket var det 8 måneders ventetid. Jeg tror nok ikke det har gått fullt så lang tid, men lenge nok.

Dette er 2. bok i en ny krimserie fra Kristina Ohlsson. Det er politietterforsker Maria Martinsson og brukthandler August Strindberg som er hovedpersoner i serien. Handlingen foregår på Sveriges vestkyst. Den 1. boka heter Stormvakt. Den saken ble løst.

Nå er det en ny og spennende sak som må løses. Jeg gleder meg til å lese videre i boka, jeg begynte såvidt på den da jeg la meg i går kveld. Tror det er nettopp det jeg trenger i dag. For i dag koker jeg innvendig.

Jeg må nok være mye mer hjemme fremover, jeg har nemlig ikke behov for å ha folk snusende i mine saker i mitt hus da jeg ikke er hjemme. “Mannen”, som foreløpig har fått lov til å være her da jeg ikke er hjemme, var i dusjen da vedkommende kom inn og tok seg til rette. Det var tydeligvis ikke enkelt å få dette mennesket ( som er fra hans familie ) til å pelle seg ut igjen. Mennesket hadde nemlig bestemt seg for å lage middag, i mitt kjøkken. Hadde jeg bare dratt tidligere hjem i går enn det jeg gjorde. Da ville mennesket fått seg en overraskelse og passet sitt påskrevet. Jeg kjenner jeg koker fortsatt.

TRIVELIG SØNDAG TIL DEG ♥ 

12 kommentarer
      1. Jeg brukte dagen i går på å roe ned sinne som boblet. Det hjalp litt, men det er fortsatt IKKE greit 😡
        Og ja, søndag bør vi kunne gjøre som vo vil 🙂

    1. Huff! Det blir nok greit for deg når du blir ferdig med flyttesjau og alt som følger med og har noe som bare du har nøkkel til.
      Den boka høres veldig spennende ut.🤗
      Kos deg med lesing!😊

    2. Hvis det er du som betaler leien.. Så bestemmer du.. Si i fra til han du var gift med også.. Det går ikke.. Tråkig greier sltså.
      Klem fra meg 😍💛

    3. Pust med magen og ikke blir for sint, selv om dette ikke var greit at personen tok seg til rette.
      Jeg brukte også søndagen på å lese, og fant fram kriminalromanen Nullpunkt av Jørn Lier Horst og Thomas Enger. Den var så spennende at jeg ikke klarte å legge den fra meg. Bokstavene fløt nesten da jeg til slutt hadde kommet meg igjennom 424 sider. Håper du får en fin mandag, klem 🤗

      1. Jeg har klart å roe ned nå. Brukte en del av dagen i går også på å grave hode i boka. Man blir temmelig oppslukt av spennende bøker ja 😊 Jeg leser til øya rett og slett går i kryss da jeg er i ferd med å sovne fra den. Lukker bok og øyne noen minutter, så er jeg klar for noen kapitler til 😊
        Boka du leste nå har jeg ikke lest. Den bør leses skjønner jeg. Takk for tipset 😃

    4. Kom deg til Hokksund og ta fatt på ditt nye liv. Jeg koker hvis noen snoker i mitt kjøkken. I juli 95 ommøblerte Svigermor i mine kjøkkenskap fordi jeg ikke hadde de forskjellige “tingene” på rett sted. Jeg freser fremdeles når jeg tenker på det. (Jeg var på føden, så hun hadde fri tilgang i forbindelse med litt barnepass etc)

      1. Ja,jeg skal nedover så fort jeg finner noe passende. Gleder meg til å begynne på mitt nye liv. Det skal bli godt 😊
        Det er da ikke normalt å rote rundt i andres ting. Syns vi har veldig lov til å hisse oss opp da altså 😡
        Jammen skal det bli godt å få et sted som bare jeg har nøkkel til!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg