Ferdig med nattkjolen.

Selv om døgnet mitt fortsatt er snudd helt på hodet, har jeg klart å sy siste rest på nattkjolen til min mor etter at jeg sto opp i dag.

Nå er den fiks ferdig.

Passet gjorde den også. Her er den prøvd utenpå andre klær. 

Jeg hadde tatt med meg et mønster hjemmefra som jeg gikk ut i fra. Rynker foran og bak er lagt til, for å få god vidde. I halsen og nederst på ermene har jeg brukt knallgul ribb. Det ble fint syns jeg. Resten av kjolen er myk og god flanell.

Her er bilde av stoffene jeg kjøpte i den nye butikken i Hokksund. 

Dette var julegaven til min mor.  Bedre sent enn aldri…hehe.

Neste prosjekt blir nok noe av det min svigerdatter har kjøpt inn stoff til tidligere. Hun har fått en lang kjole og et lite nett foreløpig. Men det ble kjøpt stoff til mye mer enn det. 

Jeg tar med symaskinen min og reiser hjem igjen i morgen tenker jeg, nå som prosjekt nattkjole er fullført.

Fortsatt fin kveld til deg😚

 

#nattkjole #syselv #flanellstoff #stofftilalt #hjemmesydd #søm

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg