Butikktur og skogstur.

I går datt humøret mitt ganske merkbart nedover utover dagen. Plutselig var det alt for mye å tenke på på en gang. Da pleier jeg ikke å ville se noen eller prate med noen. Men da min venninne ringte i kveldinga tok jeg telefonen likevel.

Det var ikke så dumt, for vi ble sittende å prate i over to timer. Etterpå var jeg ikke fullt så oppgitt, og ble sittende se på flere tv-opptak utover natta. Tilogmed partilederdebatten.

Jeg blåste i butikktur og alt i går. Jeg kom ikke til å sulte ihjel innen i dag uansett. Og det var  helt riktig ….jeg våknet i dag også. Litt senere enn jeg har gjort i det siste, men helt greit.

Temperaturen ute på formiddagen i dag var god. Det ble kaffekopp og funderinger ute på terassen.

Jeg bestemte meg for å ta turen til butikken før alle hytteeierne her oppe kom for å ta helgehandelen sin. OG jeg ville ta med Esther og gå en tur med henne samtidig.

Jeg har ikke kommet meg ut på tur siden jeg kom hjem på lørdagskvelden. Tror jeg brukte meg helt opp i varmen da jeg var i Hokksund hele forrige uke. Jeg finner ingen energi nå om dagen.

I dag tok jeg meg sammen og gjorde meg klar til å dra med det samme jeg var ferdig med kaffekoppen. Hundebånd, hundeposer, og bæreposer(gjenbruk vettu)til maten ble pakket  i bilen sammen med en pose søppel som skulle i dunken borte ved veien. Den husket jeg heldigvis og stoppe å kaste på vei bortover. For innen vi dro begynte det å bli en del varmere ute. Det hadde nok ikke blitt mye til godlukt i bilen hvis jeg hadde glemt den.

Alle vinduene i bilen sto på gløtt for Esther mens jeg var inne å raidet butikken for 10-kroners tilbud, og andre tilbud. Nå har jeg middagsmenyen klar for i dag, lørdag, og søndag. På mandag skal jeg nedover til Hokksund et par dager igjen.

Jeg gikk inne i butikken med jakke på. Det ble alt for varmt, så jeg begynte å bli kvalm mens jeg sto der og pakket ned alle varene.

Ut i bilen med alt sammen og av med jakka. Der ble jeg sittende ei stund for å komme til hektene igjen. Det fristet absolutt ikke å gå tur i den varmen som da var kommet. Men jeg hadde jo bestemt meg for at det var det jeg skulle. Butikktur og gåtur.

Det ble ikke til at jeg gikk der jeg hadde tenkt å gå, der ville sola stå rett på hele veien. Jeg orket ikke tanken engang. Så jeg startet bilen og begynte på hjemturen. DA slo samvittighet til. Jeg MÅTTE gå en tur med Esther siden jeg hadde tatt henne med i bilen.

Jeg visste om et sted på hjemveien som det muligens ville være litt skygge fra skogen. Det fikk bli der. Jeg fikk i det minste parkert bilen i skyggen. Så ikke maten skulle bli ødelagt mens vi gikk en liten tur.

På med Strava appen og vi var klare.

Vi begynte på en grusvei, og fortsatte inn på en traktorvei. Esther var storfornøyd, hun løp hit og dit for å snuse etter godlukter. Hun fant noen her og der, og da var det bare å stoppe og vente til lukta var ferdig sjekket ut. 

Jeg kan ikke skryte av lange turen. Det ble bare en god km denne gangen også.

Når man ser sånn ut da man endelig har fått satt seg i bilen igjen, tror jeg det var langt nok i varmen jeg. Rød i fleisen fra panna og ned, under håret som muligens skal få vokse seg grått over det hele fremover. 

Det dugger på brilleglassa tilogmed.

Vi gjorde det! Vi gikk en liten tur! Og vi er like fornøyde her begge to.

 

HA EN FIN HELG ♥ 

6 kommentarer
    1. Veldig bra gjort!🤗👏🏻
      En liten tur er veldig mye bedre enn ingen tur.
      Håper det ikke blir så altfor varmt de neste dagene.☀️Ha en fin fredagskveld!🤗

    2. Så bra at du dro ut på tur selv om du egentlig ikke hadde lyst. Det er ikke så veldig behagelig å gå på tur nå i varmen, og jeg har kjent duggen på brilleglassa selv noen ganger de siste dagene. Jeg er sløv til å komme meg ut i butikken på morgenen, så det blir ofte langt ut på dagen når det er varmest. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      1. Ja, jeg syns det var godt gjort 😊
        Jeg har det med å komme meg avgårde akkurat da de fleste slutter på jobb jeg. I dag var jeg mye tidligere ute, men det rakk å bli varmt nok alikevel 😰
        Fortsatt fin fredda til deg også 😊

    3. Du fikk det til du…kos deg med kveld og la tankene hvile litt..
      Håper du snart får deg en fint sted du kan trives alene med deg og ditt. Slikt som du bor nå tapper deg sikkert for
      energi..Klem <3

      1. Ja det håper jeg også. Blir sliten av alt her ja. Bare det å ikke vite hvor jeg kommer til å bo er nok å tenke på akkurat nå. Men til slutt blir det helt sikkert veldig bra 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg