Søndag og syk.

Et syteinnlegg. 

I går hadde vi masse besøk. 

Først datter til samboer med kjæreste.  Det var hyggelig det.  Vi hadde ikke hilst på den nye kjæresten tidligere.  Men det gikk helt problemfritt.  Praten gikk i 100. Spesielt på de 2 karene. Så tiden gikk fort. 

Servering: skillingsboller.  

 

Jeg fikk satt deigen en gang på formiddagen, mens min kjære tok en dubb i godstolen. Han hadde som vanlig vært oppe siden 3-4 tida på natta.  Jeg fikk i nogenlunde stillhet ryddet litt også. Og jeg rakk såvidt å sy et par sømmer på mitt siste prosjekt. En topp til meg selv.

Besøket kom en gang utpå ettermiddagen. Vi var ganske så sultne begge to, da ingen av oss hadde spist siden frokost. 

Første runde med kaker ble servert. Vi tok for oss alle mann, så da mitt neste besøk kom. Ei venninne og jobb kollega var det akkurat passe mange igjen til ei ny runde med kaker. Pluss at jeg utpå kvelden kom på at jeg hadde en halv pose potetskruer i skapet. 

Ingen av de hadde vært hos oss tidligere.  Så det var riktig så koselig. Vi fikk vist frem vårt nye hjem og hadde det bare hyggelig. 

Det som nok ble litt feil for meg var at jeg ikke spiste annet enn kaker etter frokost.  Og at jeg blir litt ør og tommelomsk av besøk så lang tid av gangen. Så da siste besøke reiste ved 22 tida var jeg helt svimmel og skjelven av for mye prating og for lite “normal” mat. ( Vi har ikke butikken rett over gata kenger) så det ble liksom bare å lage noe av det jeg hadde her. Og da  ble søt gjærbakst . Gjær til søt bakst var det eneste jeg fant.  Ellers var planen og lage rundstykker.  Men, men . Kaker er godt det også. Bare ikke i så store mengder. For jeg tok  de to siste før jeg sovnet i går kveld.  Noe jeg angrer på enda. De kom nemlig opp igjen i natt og jeg er fortsatt ikke helt i form. Mulig det har med halsbrannen jeg ofte får på natta. Jeg har litt plunder med å holde maten nede over natta hvis jeg spiser rett før jeg legger meg. Vet ikke. Opp igjen kom det ihvertfall.

Nå skal jeg ligge her på sofaen og pleie kvalmen, så lenge min kjære og Dino er ute å trener harejakt.

Vet ikke helt om  jeg skal tørre å prøve meg på et par skiver til frokost.  Det er vel det jeg burde gjøre kanskje. Få i meg noe annet enn kaker.

I dag venter jeg besøk av min mor. Og i morra av ihvertfall en av sønnene mine. Kanskje de kommer begge to.  Jeg har nemlig bursdag i morra. Dattera mi kunne ikke før lenger ut i uka. Hun var opptatt med jobbehelg og i morra var det fotballkamp på en av ungene.

Så det blir plutselig masse besøk over flere dager. Ingenting galt med det altså. Det er bare koselig. Det er bare det at jeg har litt plunder med å holde det gående en hel dag av gangen  uten en en strekk på sofaen i løpet av dagen.  Regner med at det har noe med medisinene mine å gjøre. Det er litt synd. Men jeg får fortsette å ta de til jeg har pratet med min egen lege om ei uke.

Ha en fin Søndag alle der ute😊

#bipolar #psykiskhelse #mentalhelse #utfordringer #reflux #halsbrann #besøk #ikkeiform

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg