Syltetøy på bestilling – travel dag

I dag har hode og kropp føltes litt bedre. Nå er det kveld og det er lov og være litt susete og sliten etter en lang dag. Fortsetter det som i dag har jeg håp om at dette kanskje blir bra etterhvert.

Jeg sov lenger enn jeg har gjort i det siste. Så dagen begynte en smule for brått for meg. Mannen fikk besøk like etter at jeg hadde kommet meg ut på terrassen. Jeg rakk ikke å få summet meg med en halv kaffekopp engang, før besøket kom. En kamerat som er her ofte.

Mitt program for dagen var egentlig å stå opp, kose meg i stillheten en times tid, reise i butikken, plukke inn mer rabarbra, koke nytt syltetøy, og møte ei vi kjenner her oppe for å se på en bitte-bitte liten jobb som ferievikar i 3 uker.

Timen min i stillheten ble det ikke noe av. Jeg reiste i butikken mens besøket var her. Kjøpte med vaniljekjeks til kaffen. Det ble frokosten.

Så lurte kameraten på om jeg kunne sy fast en lapp som hadde løsnet på jakka hans. Med nål og tråd i stedet for symaskinen tok det litt tid. Jeg sydde mens jeg drakk kaffe og spiste kjeks.

Jeg fikk faktisk bestilling på rabarbra- og jordbærsyltetøy for et par dager siden. Det hadde jeg lovet å koke klart til henting i dag.

Heldigvis hadde jeg mesteparten ferdig kuttet i passe biter i fryseren av det jeg trengte. Hadde tenkt til å ha det til i vinter, men jeg så at tida gikk fra meg. Så med en gang besøket dro var jeg borte og plukket inn resten av det jeg trengte for å få full kjele. 5 liter ble det da alt var kokt. 

Jeg sitter igjen med 2 liter selv.

Da alt var klappet og klart i beger og på glass, fikk jeg avtalt klokkeslett for henting.

Så var det å ringe den bekjente her oppe angående den lille jobben. Flaks nok var hun parat til å dra med en gang, og vi reiste å så på den. Den skal jeg klare å gjennomføre.

Vi ble stående å skravle litt, men jeg rakk tilbake til avtalt tid. Det ble litt skravling med de som hentet syltetøyet også. Så det eneste jeg har rukket å spise i dag, foruten vaniljekjeks, er 3 knekkebrød som gikk ned på høykant mellom slagene.

Jeg skal smøre meg noen skiver nå, og slappe av ei stund før jeg legger meg. Jeg er sliten og fornøyd med det jeg rakk i dag.

Ha en fortsatt fin kveld😚

9 kommentarer

Siste innlegg