Sliter med magen, nattesøvn, og tretthet.

Hei igjen. Det har vært stille herfra et par dager. Jeg har hatt, og har en skikkelig kranglete mage for tida. Det blir jeg ganske sliten og lei av. Nattesøvnen er heller ikke mye å skryte av, og da sier det seg selv at formen på dagtid er temmelig laber.

I går hadde jeg telefonen på vekking for å rekke å våkne og ta en dusj før en brått avtalt tannlegetime. Det er andre gang de har ringt meg derfra på kort tid for å høre om jeg hadde mulighet til å ta en avbestilt time.

Jeg skulle ikke vært der før i januar, men denne gangen sa jeg ja. Timen var såpass langt på dag at jeg tenkte jeg kunne greie den.

Det var godt å få en skikkelig rens av tennene. Men jammen fant dama et hull på det ene røntgenbildet sitt, så da blir det en time til da. Den timen fikk hun sette opp i januar. Det er langt fra gratis å holde tennene i orden. 1150,- for skjekk, røntgen, fjerning av tannstein, og puss. Og sikkert det dobbelt neste gang for å tette et hull.

Attpåtil har jeg frisørtime denne måneden også. Håret må ha en omgang med farge. Den lyse fargen jeg har gått over til er det bare frisøren som kan blande. Det betyr at jeg må ut med omtrent samme sum som hos tannlegen annenhver måned. Det koster å prøve å se ut som folk.

Nå skrev jeg meg litt bort her ser jeg, men som du ser så klarte jeg altså å komme meg til tannlegetimen. Dusje før jeg skulle ut døra fikk jeg også til. Noen ganger er det et slit bare det. Og en god pause må til etterpå.

Jeg skulle innom apoteket for mannen, og jeg skulle handle mat. Jeg stresset ikke med det, tok meg god tid. Det var da jeg endelig var hjemme igjen og hadde fått med meg alt inn fra bilen det buttet fullstendig. To turer med bæreposer fra bilen og inn tok på kreftene.

Jeg fikk ryddet alt i posene på plass, slengt en svineknoke, og erter som hadde ligget i bløt i går natt over i en suppekjele, og satt på plata før jeg måtte stupe inn på sofaen for å få igjen pusten.

Dagen var over for min del. Jeg visste ikke om jeg klarte å reise meg igjen for å skru ned varmen da vannet i kjelen kokte opp. Men det måtte jeg jo.

Det skulle løk og gulerøtter i kjelen også. Så da jeg først måtte reise meg igjen, hakket jeg løk og skar opp gulrøtter med det samme. Fikk det i kjelen, og der skulle det få stå et par timer.

Endelig kunne jeg hvile og da kom tårene. Jeg blir så oppgitt over å ikke klare mer enn det der på en dag.

Jeg har fortsatt ikke lagt på juleduker og satt opp julestakene i vinduene. Det eneste som viser tegn på jul her i huset er de to stjernene jeg har hengt opp i den ene stua. Jeg hadde håpet jeg skulle få til det i går kveld. Hadde kjøpt med litt juleblomster hjem og greier. Men så stopper alt så fullstendig opp da det ikke finnes energi igjen i denne teite kroppen.

Det er i det minste fin julestemning ute. Trenger ikke mer snø nå.

 

Nå har jeg brukt evigheter på dette innlegget. Det er stadig avbrytelser på gang. Trodde jeg skulle rekke å skrive ferdig før pressekonferansen på tv ang. strøm, som begynte klokka 12. Det gjorde jeg ikke. Måtte forte meg å henge opp klær som ble vasket seint i går kveld innimellom også.

En skjekk av strømprisene for dagen viste at jeg burde sette på en ny maskin med klær så fort som mulig. Innlegget har tatt lenger og lenger tid.

Da jeg sto klar med hele kleshabitten på meg for å se om jeg kunne klare å få inn noe ved her før det blir mørkt, ringte mannen. Jeg hadde nettopp lagt på telefonen fra min mor. Heldigvis er han på vei hjem, så han skulle ta seg av veden.  Jeg kunne kle av meg igjen, og forhåpentligvis få skrevet ferdig nå. Det er også på tide å spise litt og få i meg medesiner. Klokka går.

Jeg skal få på et par juleduker og finne lysene til vinduene snart. Få blomster på bordet også. Det blir pizza Grandiosa til middag i kveld regner jeg med. 

Ha en fin dag da😚

2 kommentarer
    1. Uff. Leit å høre at du sliter.
      Ikke greit.
      Men Grandiosa er greit til middag.
      Det hadde vi i går. Synes den litt større, hjemlaga med kjøttdeig er god.
      Håper du har fått slappet litt av nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg