Plantene på verandaen min.

Her vokser og gror det. Og jeg planter om til større potter etterhvert. I dag fikk jeg 2 planter til over i pottene de skal få bo i resten av sommeren. Det siste jeg har sådd er bladsalat og blomkarse. Det er bare en uke siden. Jeg har vært treg med å finne frøene etter flyttinga, men det spirer godt allerede.

Blomstene jeg kjøpte rett etter 17.Mai liker seg like godt som meg her. Skulle gjerne plantet før 17.Mai, men jammen lot sommeren vente på seg a gitt. Altfor kaldt på nettene. 

Petunia.

 

Her ser det ut til å bli godt med chili og basilikum. 

 

Tomater, som faktisk skal bli brune småtomater. Det har jeg aldri sett før. Og blomstene i ei plasturne jeg har hatt i maaange år. Pelargonia og Lobelia.

 

Paprikaplanter har jeg flere av. De 2 største, som jeg knep toppen av for noen få uker siden kommer med knopper nå. Her er en av dem. Den har fått besøk av frø fra fjorårets, eller året før der igjen, blomkarseplanter som spirer og gror.

 

Appelsintreet tror jeg lever i sitt 6.år nå. Det ble litt pjusk etter flytting og dårlig stell i vinter. Nå ser det ut til å trives igjen.

 

Og se her du!!! Det ser ut til at jeg kan få egendyrkede meloner i sommer. Frø fra en melon jeg hadde kjøpt meg en gang i vinter. Tror jeg la et par frø i jorda helt i begynnelsen av Mars.

 

Og her står enda litt til pluss nysådd bladsalat som venter på større potter.

 

Blomstene, plantene og jeg ELSKER denne lille Hellas-verandaen min ❤️

 

HA EN FIN SOMMERHELG ❤️

 

8 kommentarer

Siste innlegg