HAR FÅTT LITT FRA HAGEN I HUS

I kveld skal det bli godt å legge seg ned. Jeg har stått ganske krokbøyd ei stund mens jeg plukka bær. Solbær og rips. Og så klippet jeg opp gressløk i småbiter, mens jeg satt med en av pausene mine.

  Det ble 2 kg rips og 1,2 kg solbær. Pluss ca 3 dl gressløk. Og det er bare 1. dag med innhøsting.

Desverre har jeg ikke sukker i huset nå, så det får ligge i kjøleskapet til i morgen.  Gressløken skal jeg legge i fryseren 😊 Jeg har masse mer gressløk igjen ute, det samme med rips. Så jeg har en del jobb igjen å gjøre. Solbær var det ikke fullt så mye av. Det er bare en busk med det her. Litt til skal jeg klare å plukke av den i hvert fall.

Jeg ble temmelig sulten etterhvert som jeg holdt på. Så jeg måtte flytte meg til kjøkkenhagen og plukke inn salatblader til middagen. 

 

Det sto kyllingfilet på menyen i dag.

Cherrytomatene jeg la inni kyllingstykkene  er ikke fra hagen. Venter fortsatt på at de  i hagen skal skifte farge fra grønn til rød😁

Kylling, ris, bernaise og salat. Nam, nam… en velfortjent middag i kveldinga.

Nå er jeg klar til å rette ut ryggen på sofaen med boka mi.

Ha en fortsatt fin kveld❤

 

#rips #tomater #solbær #middag #gressløk

 

8 kommentarer

Siste innlegg