EN LITEN SMAK AV KANTARELLER I GÅR OGSÅ

Jeg fant jo en liten tallerken med kantareller forrige kvelden. Og er helt ny på dette feltet.

Så i går ble den fresa godt i olje etter rensing og oppdeling . Så hadde jeg i en god slump av stilken fra en rødløkbunt. Løken er brukt opp, men jeg gjemte på stilkene som ligner nesten på purre. Delte blomkål i biter og stekte sammen med dette, og til slutt knuste jeg et hvitløksfedd og lot  det surre i blandingen sammen med salt og pepper. 

I går hadde vi poteter og kylling/kalkunpanetter. Hadde ikke fløte i hus til å lage saus av, men vi tok denne i stedet. 

Og det var ikke så dumt.  Mannen syns den smakte perfekt til hele middagen. Og det syns jeg også😊

Fikk en bedre smak av kantarellene i denne middagen. Dagen før ble de litt borte i tomatsausen. Men, men .. det er jo ikke akkurat mengder jeg har plukka med disse to dagene heller da, så kunne hatt mye mer i hvis jeg hadde hatt.

  Nå vet jeg at de er gode og skal på jakt etter mer😉

Ha en fin kveld❤  

 

#kantareller #dagensmiddag #middagstips #middag

 

 

 

9 kommentarer
    1. Det så deilig ut med kantareller stekt sånn 🙂 Her ble det bare baguette, for andre gang denne uka. Ikke ivrig på middagslaging om dagen nei… 😀

    2. Var ute å lette etter sopp i går, inspirert av deg. Fant ingenting. Men jeg gir ikke opp.
      Sweet chilisaus er godt til så mangt, og nydelig til kylling. Her går det e del av den

      1. Så bra du ble inspiret😊
        Det er det som er så fint med blogginga.Man ispierer hverandre med både det ene og det andre😊
        Jeg skal ut å se etter mer kantareller jeg også. Kan ikke gi opp nå😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg