Fra skinnende sol til regn og torden

Det var ikke så veldig lenge etter jeg postet gårsdagens innlegg at været gjorde helomvending her i Sigdal. 

Jeg syns plutselig jeg hørte buldring langt i det fjerne. Jeg så på værmeldingen dagen før at det kunne bli torden. Men med det knallværet som var trodde jeg ikke det skulle bli noe ut av det. DET BLE DET!

Heldigvis rakk jeg å ta den siste lille biten med gressklipping før regn og torden slo til for fullt.

Jeg syns regn, lyn og torden er spennende jeg da, så jeg satt ute under tak og heklet og så på været ei stund. Helt til det kom en guffen vind. Da var det ikke noe godt å sitte ute lenger. Dessuten begynte det å lyne og tordne rett over hodet på meg, og når det er SÅ nær pleier jeg å søke ly inne.

Jeg gikk inn og dro ut det viktigste av kontakter. Så ble det en times tid på sofaen med lydbok i stedenfor planting, mens det værste været holdt på utenfor vinduene. 

Da det var trygt å sette i kontakter igjen var det tidlig kveld og middagstid. En kjapp fiskemiddag laget jeg meg, siden mannen ikke hadde kommet hjem enda. Han er ikke overbegeistret for fisk. 

 

Mens ris og laks kokte satte jeg en deig til 2 loff. Disse var klare til å settes i ovnen da mannen omsider kom hjem. Så fikk han nystekt loff til kvelds og det ble han ikke lei seg for.

Endelig smakte han på rabarbra-og jordbærsyltetøyet jeg kokte forrige uke også. Jeg var spent på hva han mente om det.

Jeg fikk svar ganske fort. Han kom inn i stua til meg og sa: Du Mona Iren….det syltetøyet ditt var sinnsykt godt!

Så bra, da vet jeg hva jeg har å gjøre. Koke mer av samme sorten. Denne gang MED syltepulver så det blir litt tykkere bare. Oppskriften finner du HER.

Innen jeg skulle prøve sove var godværet på plass igjen.

 

Søvn ble det ikke på meg før på morgenen i dag. Ca 4 timer fra da og utover formiddagen.

Så i dag har jeg ikke en fullt så virksom dag. Men jeg koser meg og  dagen blir som den blir😊

Kos deg med dagen du også 😙

 

 

8 kommentarer
    1. Kjempefine og nydelige bilder 😊 Ser at dette var et kraftig regnskyll ja.

      Hos oss er det meldt regnvær og noe kjøligere igjen fra og med i morgen. Vi har hatt det kjempefint siden mai, men til slutten av mai var det en kald trekk. Den siste uka har det blitt varmere og varmere ute ja.

      Vi trenger litt nedbør nå, for det er tørt ute ja.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja det var ei kraftig byge som kom. Vi trengte den😊
        I dag er det godt og varmt igjen. Jeg tror vi skal beholde varmen her hos oss frem til lørdag😊
        Ha en fin kveld😙

    2. Her har det vært kjempefint vær i dag 🙂 Deilig. Jeg har vært mest inne på hjemmekontoret. Men har også vært en tur på cafe 🙂

    3. Mye vær hos deg og du fikk jo utrettet en del synes jeg 🙂 Stemning med regn…og torden. Bare det ikke er rett over
      lissom. Maten så deilig ut. Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg