Yess..ett blomkarsefrø vil bli bli til en plante.

I går fikk jeg meg en fin overraskelse. Da jeg skulle vanne blomkarsefrøene som er sådd ute i ei krukke var det plutselig dukket opp en liten spire. Jeg hadde egentlig gitt de opp nå, siden det har vært så kaldt på nettene. Kanskje det er håp for flere av frøene også da. Det hadde vært gøy. For dette er frø jeg sanket fra plantene jeg hadde i fjor. Jeg syns de var så fine, så jeg hadde håpet på å få enda flere planter i år.

Her kommer den lille sønnen eller datteren til en av disse fine blomstene. Det skal bli gøy å se om det er en gul eller rød som kommer. 

Surprise, surprise!!! Da jeg gikk ut for å ta bilde av den lille stakkaren nå, ser jeg jo at det er en liten en til som er i ferd med å stikke hodet opp av jorda😁

 

Jeg skal nedover til Hokksund og være der i 2-3 dager, så jeg blir nødt til å ringe hjem hver dag og be mannen og vanne i blomsterurna. Frø, planter, og blomster er spennende saker.

Ha en fin lørdag❤

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg