Varm sommerdag i dag også.

I går var det forferdelig varmt både ute og inne her i Hokksund. Det ser ut til å bli varmt nok utover dagen i dag også. Foreløpig har sola bare såvidt begynt å snike seg inn på terassen. Så nå gikk jeg inn derifra. Det har vært deilig og sitte der med kaffekoppen frem til nå. Jeg har plukket visne blomster av alle plantene der ute også før jeg gikk inn.

I dag har jeg rett å slett ikke tenkt til å gjøre så veldig mye. Planen er å lage litt bringebærsaft,  sånn at alle her i huset kan smake før jeg eventuelt lager mer. Mer syltetøy ble kokt forrige dagen.

I varmen i går bakte jeg to plommekaker. Det er nemlig flust opp med plommer på treet i hagen her i år. 

 

 

Oppskriften på kaka kommer i eget innlegg.

Senere på dagen satt jeg veldig lenge i telefonen på den kokvarme terassen og pratet med venninna mi. Jeg ble gjennomsvett, og det ble telefonen også. Det var bare å komme seg inn en tur, vekk fra sola som stakk innimellom grenene på plommetreet overalt. La meg rett ut på sofaen for å lese ei stund før det var på tide å begynne med middag.

Middagen ble to store former med makaroni, kyllingkjøttdeig, løk, hvitløk, gulrøtter, tomatpuré, og tilslutt ost på toppen.

 

Dette ble alt for mye, så her står det igjen nesten en hel form. Det får gutta spise når de føler for det  i dag. Min mor hadde lyst på fisk til middag, så det blir det på henne og meg. 

Da sola var borte for godt seint i går kveld, og temperaturen begynte å bli levelig, tvang jeg meg til å ta en liten gåtur. Yngstemann har vært flink til sykle på kveldene en periode. Så jeg syns jeg måtte vise at jeg klarer litt jeg også. Det ble ikke mer enn et kvarters tid og en kilometer på meg, men alt er bedre enn ingenting. Jeg skal ut igjen i kveld også.

 

Aller sist i går kveld …eller i natt er nok mer riktig å si, fikk jeg vannet alle blomstene på terassen. Så det var min onsdag en varm sommerdag i August.

 

HA EN FIN DAG ♥ 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg