Våknet til vinterlandskap i dag.

Det var vinter og julestemning ute da jeg våknet i dag.

Ikke så værst utsikt dette. Samme hvor fint det så ut ute, har jeg vært stuptrøtt og tom i dag. Det ble nok litt mye med alt jeg begynte på i går. Jet tenkte bare på at magen var bra jeg, og kjørte på med både det ene og det andre da jeg endelig kunne bevege meg normalt igjen. Det jeg ikke tenkte på var at jeg ikke burde gjøre alt på gang. Som vanlig får jeg igjen for det dagen etter. Det ble glemt i gleden over å endelig kunne velge og vrake i gjøremål som har stått på vent i 4 uker.

Hadde det ikke vært for at jeg var helt tom for brød og at laderen til telefonen streiket i går kveld tror jeg ikke jeg hadde vært utenfor dyna i dag. Jeg er frysen og går med feberføleslse. Håper ikke jeg brygger på noe.

Jeg kom meg i dusjen langt utpå dagen.  Og mens håret tørket holdt jeg på å sovne igjen.  Etterhvert var telefonen nesten tom for strøm og jeg begynte å bli skrubbsulten. 

Jeg ble nødt til å kle på meg å gå løs på bilen som begynte å bli nedsnødd ute i gården. Ca 10-12 cm …ikke den aller største mengden, men en god start på vinter-eventyret.

Da det var gjort var bensinstasjonen det første stoppestedet. Jeg måtte være sikker på at jeg fikk tak i en telefonlader. Jeg visste jeg hadde kjøpt det der en gang før, og heldigvis hadde de det fortsatt.

Når en trøtt og sulten kropp kommer inn i osen av varme pølser og div annen god mat nytter det ikke å stå i mot tilbudet på 2× pølse i brød til 40-.  Det ble dagens lunsj.

Jeg hadde spist vaniljeyoghurt med rosiner og småbiter av sjokoladen jeg prøvde å smelte i går til frokost.

 

Jeg har kjøpt ny sjokolade i dag. Den får bare vente til i morgen før jeg gjør et nytt smelteforsøk.

Mens jeg var oppe i Åmot sentrum ville jeg prøve å gå en tur samtidig. Jeg hadde bestemt meg for det før jeg dro. Og i dag var viljen av stål. For jeg hadde absolutt ikke ork til å gå en eneste meter. Det ble en fryktelig tung tur på snø med usikkert underlag. Pusten spilte ikke helt på lag i dag heller. Men jeg gjorde det!!! Jeg gikk nøyaktig 1 km. Enda jeg holdt på å snu etter 150 meter.

Det er jul i Åmot.

 

ØNSKER DEG EN GOD KVELD OG NATT ❤ 

 

4 kommentarer
    1. Vakkert og vinterlig hos deg.❄️🌟
      Håper turen og litt hvile har gjort deg godt i dag.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg