UTE I DEN STORE VERDEN I GÅR

Jepp… Jeg måtte ut i den store skumle verden i går. Jeg måtte nemlig få unna påskehandelen og et par andre ærender. Den store verden er for øyeblikket ikke lenger enn til Åmot’s lille sentrum og Hokksund. Det holder i massevis.  Apotek og handling tok jeg i Åmot.

På apoteket var de veldig nøye med max 5 kunder inne av gangen. Spriting av hender ble påsett at hver og en gjorde før en og en ble sluppet inn.  Alt ved kundelukene ble vasket over mellom hver kunde. Jammen var de flinke til å gjøre all den ekstra jobben for å holde smitten i sjakk. All ære til dem. 

I matbutikken sto det også flasker til spriting av hender ved inngangen.

Jeg var veldig heldig som hadde mulighet til å ta handelen i går.  Det var lite folk i butikken. Og jeg klarte å gå rolig rundt og handle etter lista mi. Pluss en del til som jeg hadde glemt å skrive opp. Jeg endte opp med topp på vogna. Og da jeg var igjennom kassa og fikk pakket alt etter nogenlunde sortering, sto jeg der med 7 fulle bæreposer.

Bilde lånt av pixabay

Var så heldig å få tak i fersk gjær bl.a.  Tørrgjær var ikke i hyllene. Jeg baker jo en del brød, så jeg var glad jeg fikk tak i noe. Ellers la jeg ikke merke til at det var manko på noe annet i hyllene. Etter handelen rakk jeg å besøke min mor en times tid, før sola forsvant fra verandaen hennes og en kald vind overtok. Da var klokka blitt halv 8 på kvelden og jeg satte snuta hjemover. Tok ikke sjansen på å bli med inn der. Vi fikk tatt en kaffekopp og en kakebit ute. Det får holde det i disse dager.  Jeg hadde et stort prosjekt med å bære inn og få all maten på plass i skap, kjøleskap og fryser som ventet på meg også. Så det var greit å komme seg hjem igjen.

Nå har jeg mat nok i tilfelle vi skulle finne på å ta i mot besøk en dag i påsken.  Hvis sola skinner og det går an å sitte ute, kan det hende det blir en utemiddag eller to her. Har ei venninne som muligens kommer en dag for å spise pinnekjøtt i hvertfall.  Og kanskje min mor trenger og komme seg ut døra en dag også. Nå har nemlig ikke jeg tenkt meg ut i den store verden på ei ukes tid. 

Det blir litt påskestemning av å spise ute på verandaen. Det gleder jeg meg til.

Ha en flott dag😚

 

8 kommentarer
    1. Godt å få unna påskehandelen da. Mannen min er ute nå for å gjøre unna påskehandelen. Det er åpent på påskeaften også, men godt å slippe å kjøre ut da.

      Butikkene her mangler ikke varer, og vi merker at det er ikke så folksomt. Det har vært mer folksomt før dagene før påske. Da skal jo folk på hytta og da ser vi mange kasser åpne i butikkene.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Veldig godt å være ferdig med den handelen 🙂
        Mannen som er oftere innom butikken har sagt det har vært mye trafikk noen dager nå ja. Jeg er veldig glad jeg traff på en stille dag 🙂
        Klem til deg og kattene 🙂

    2. Da fikk du ordnet en del…veldig bra! Ble masse varer og sånn. Kjekt..Mat må vi 🙂 litt besøk ute er vel greit! Klem til deg..

    3. Veldig fint at været er så bra nå, at man kan kose seg ute med venner og kjente. I avstand, men sammen 🙂 Man trenger det også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg