TUR I HOKKSUND

Jeg kom meg ut på en halvtimes gåtur i går. Slettes ikke værst syns jeg. Nå som jeg er i Hokksund er det mange steder jeg kan gå uten for mye bakker.

Jeg gikk bare rundt helt på måfå i går. Det er mye asfalt her, men jeg fant en tursti.

Den gikk inn ved siden av barnehagen her på byggefeltet. Der var det litt bedre å gå. Det var ikke så lange biten å gå på den før jeg kom ut igjen ved den nye idrettshallen her på Loesmoen.

Noe av den gamle brant brant for noen år siden. Nå et alt bygget nytt. Med fin fotballbane utenfor, og fine gangveier rundt hele området. De gangveien har jeg ikke gått på før.

Her har jeg gått rundt og er på andre siden av bygget, ut mot veien. Se på de lekkerbiskene som sto på andre siden av veien her da! Masse bobiler!

Jeg drømmer litt om å kjøpe en sånn en gang. Men det blir i hvertfall ikke en som er ny. Da må jeg bli lottomillionær først. Jeg kunne klart meg helt fint med en mye eldre modell og en mye billigere pris. 

Da jeg gikk langs veien der nede blåste det så kaldt at jeg måtte begynne å ta noen avstikkere her og der for å komme fortest mulig “hjem” igjen.  Jeg tok av fra veien og gikk en snarvei mellom de to store  idrettsbyggene for å få litt ly fra vinden.

Videre valgte jeg den korteste ruta til jeg kom tilbake mellom krattskogen og inn i gården hos min igjen.

Det er koselig å gå på gamle trakter. Jeg har traska og sykla rundt de fleste steder her i ungdomsåra. Så de fleste kriker og kroker kjenner jeg til. 

Jeg skal ut på en tur i dag også.  Har bestemt meg for å bli her til i morgen.

Her er ruta fra i går. 

 

Ønsker deg en fin dag😚

6 kommentarer
    1. Kjempefine bilder du har tatt. Har vært i Hoksund en gang med en gjeng med turnere som deltok i en trampettkonkurranse på slutten av 80-tallet/begynnelsen på 90-tallet.

      Synes du er kjempeflink når du går turer. Gikk selv en tur i dag, og da snødde det bløt snø. Været skifter jo hver time, og det er temmelig schizofrent ja!

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Så moro at du har vært her nede en gang da😃
        Det er ustabilt vær her også i dag. Det kom faktisk noen våte snøfnugg akkurat da jeg var ute og gikk nå i kveld😐
        Fortsatt fin kveld til deg😙

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg