Tur i Åmot i dag.

Jeg måtte på apoteket i dag. Det nærmeste apoteket ligger i Åmot, og da tenkte jeg det var lurt å ta en gåtur der nede med det samme jeg var der. Jeg syns det er fint å gå på forskjellige steder. Helst finne nye turveier. Da blir det mer gøy å gå på tur.

Jeg fant en turvei her også jeg. 

Jeg har sett dette skiltet hver gang jeg kjører nedover til Åmot eller Hokksund.

I dag bestemte jeg meg for se hvordan det så ut innover på denne veien.

Jeg parkerte 50 meter opp i gata. Ved dette monumentet som er satt opp ved toppen av en av fossene i Åmot.

Og her står det skrevet om Kongsfossen.

Og litt om Åmot.

 

Det er fart i Kongsfossen nå om dagen.

Nederst ved fossen var det bare å gå over gata og følge veien inn ved skiltet.

Det småregnet, men det gjorde ingenting.  Jeg hadde trodd det skulle vært mye værre regnvær i hele dag.

Det var ikke lange biten vi hadde gått før det begynte på en oppoverbakke her også. Det er tydeligvis nesten umulig og finne et sted å gå uten bakker her i distriktet.

Det gikk forsåvidt greit å gå bakken, og da den tok slutt håpet jeg det skulle flate ut. Men neida…..da kom det plutselig en lang nedoverbakke. Som jo betydde at den ville bli til oppoverbakke på tilbaketuren.

Da tok jeg ikke sjansen på å gå så veldig langt innover. Vi snudde her ved et veiskille og begynte på returen.

Den veien som går videre ned her går til et kraftverk. Og den veien jeg skulle fortsatt på begynte jammen å gå oppover enda en gang.

På vei tilbake knipset jeg flere bilder. Her er det en fiskeplass. Den står delvis under vann.

 

Og her ser vi brua hvor vi startet turen, langt i det fjerne. 

En lang oppoverbakke og en lang nedoverbakke til, så var vi tilbake. Turen ble på 2,5 km, og jeg er fornøyd med det i dag. Må spare beina mine litt.

Ha en god natt😙

 

#kongsfossen #ørretfiske #Åmot #turløyper

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg