MATEN I GÅR

Mat ble det på oss i går også, selv om dagen starter veldig seint for tida.

Det var ferdig krydra steik som sto på menyen. Men det er dårlig med grønnsaker her i huset for øyeblikket, så jeg måtte tenke litt. Utpå natta kom jeg på at jeg hadde en eske med tørka grønne erter i skapet. Den tok jeg frem og la halve esken i vann.  Regnet med at den fikk ligge lenge nok i bløt før jeg skulle begynne med middagen. Og det stemte. Ertene fikk koke i nytt vann med salt like lenge som steika sto i ovnen. 1 1/2- 2 timer. Da ble det ertestuing ut av den. Kunne sikkert hatt i litt smør også leste jeg etterpå.

Det ble godt uansett. Neste gang skal jeg koke hele esken og legge halvparten i fryseren. Kjekt å ha ferdig siden det tar såpass lang tid å koke den.

Nam-nam !

Senere på kvelden ble jeg så fysen på noe søtt at jeg måtte sette tv’n på pause midt i Farmen og finne ei oppskrift på muffins. Jeg hadde det meste jeg trengte til denne oppskriften, og satte i gang.

Det tok en times tid fra jeg bestemte meg, til jeg kunne sette på tv’n igjen og kose meg med rykende ferske muffins til resten av Farmen.

Er man glad i mat så er man glad i mat😊 …og noen muffins ligger gjemt i en kakeboks til kos i kveld også.

  Ønsker deg en koselig kveld😚

I morgen skal jeg ut av disse 4 veggene en tur.

5 kommentarer

Siste innlegg