Langt inne i krimmens verden.

Jeg leser og leser. Er langt inne i krimmens verden med mord, mysterier og hemmeligheter. Denne boka er vanskelig å legge fra seg. Tror ikke jeg tar meg tid til å ut med bilen i dag heller. Jeg har det jeg trenger i huset frem til mandag. Eller…jeg skulle hatt et siste nøste til genseren min. Men jeg tror ikke jeg får strikket ei maske før boka er lest ut uansett. Jeg bare pusler litt rundt i små pauser fra boka, med klesvask, vanning av planter, litt tørking med en klut her og der, og spiser når jeg er sulten.

Jeg må nok ut å lufte hodet en tur i løpet av dagen i dag også. Det var godt å ta en tur ut i duskregnet i går. Hodet var langt inn i mysteriet i boka da også. Det er godt å stenge døra og være i sin egen verden i noen dager etter ei travel uke.

Dette blir ikke den siste boka jeg kommer til å lese av denne forfatteren. Han skriver godt, Tom Egeland. Denne boka, Åndebrettet, er en thriller som kom ut i 2004. Det ser ut til at den første boka han ga ut kom i 1988. Deretter kom det enda 3 til før denne.

Jeg har lånt den på biblioteket. Der sto det en rad med hans navn på “bokryggen” , så det er helt sikkert kommet ut flere etter denne også. Jeg gleder meg til å lese alle sammen.

HA EN FORTSATT FIN HELG ❤️

8 kommentarer

Siste innlegg