Har reist til et mindre snøfullt sted

Det er natt og nå er det leggetid. Jeg måtte til legen i dag også, og da pakka jeg like godt med meg håndarbeid, medesiner og resten av stæsjet jeg trenger for å bli borte et par netter.

Jammen var det stor forskjell på jorder og grøftekanter her nede i Hokksund i forhold til hjemme hos oss. Hos oss er det hvitt og vinter på alle jorder, pluss på hele gården. Gårdsplassen, veien inn til oss,  plenene og blomsterbedene er fortsatt dekket av is og snø.

Men her er det bart😃

Det var ikke langt utafor Sigdal jeg skulle kjøre før det var som å komme til en annen verden…. min verden. Med kjente gater, butikker og masse kjente fjes som var ute og ruslet på tørre fortau. Herlig!!

Jeg er altså hos min mor igjen.

Seint i kveld laget jeg middag. Ferdig fiskegrateng kjøpt på 10- kroners salg rett nedi gata her.

Yngstesønnen var inne hos oss og så et par tv- program han også. Jeg løp litt ut og inn på kjøkkenet og passet på middagen i mellomtiden. Svigerdatteren min kom hjem fra jobb akkurat i det middagene var klar.  Så vi ble 4 til bords i kveld. 5. mann…mellomstesønnen min har ligget til sengs i hele dag. Han har ikke vært i form de siste dagene. Ikke korona altså. Han er bare sliten og trøtt.

I morgen har jeg lyst til å komme meg ut en tur. Gå ned til sentrum og bare rusle rundt i gata og kikke. Det er det kjempelenge siden jeg har gjort. Så det skal jeg gjøre. Gleder meg til det.

Så da er det på tide og sette på lydboka og høre på den til jeg sovner fortest mulig nå. 

God natt😚

8 kommentarer
    1. Håper du får en koselig tur nede i bygata! 🙂 😉 Det er lenge siden jeg har hørt på lydbok… Skal sannelig finne frem en i kveld jeg også. 🙂

      1. Takk. Vi fikk en fin tur😊
        Jeg har bare hørt på lydbøker i det siste jeg . Syns det er veldig gøy å lese selv også. Men jeg har funnet ut at jeg klarer å sovne på kvelden/natta da jeg hører på lydbok. Det et jo bare å spole seg tilbake igjen til det man sovnet fra neste gang man skal høre. 😊
        Finn deg ei fin bok du også😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg