Har hatt min venninne på miniferie-besøk

Denne helga ble en skikkelig miniferie for min venninne. Selv om det bare var overnatting fra lørdag til søndag.

Vi har hatt knallvær. Nesten for varmt spør du meg. Så etter ei stund med kaffe og skravling reiste vi bort på stranda.

Der kunne jeg ta meg en dukkert når jeg hadde lyst. Min venninne var litt pysete og påsto at det var kaldt vann. Det var det IKKE! 

Her var der bare å vasse rett uti og legge på svøm.

Det var flere enn oss som var der utover kvelden. Sola skinner på stranda helt til sent på kveld. 

Vi dro tilbake for å spise etter en times tid.  Jeg ville ikke la Esther hund være særlig mye lenger alene hjemme. Dessuten begynte vi å bli sultne da klokka nærmet seg halv åtte.

Vi skulle spise burgere. Og denne gangen fikk jeg fyr på grillen ved første forsøk. Mannen hadde fiksa på den før han dro av gårde på en skautur. Vi skulle nemlig få ha venninnkvelden for oss selv. Det er det vi pleier å ha. Så da det ble det grilling på oss. Det var godt med mat etter strandturen. 

Det var mer levelig temperatur på terrassen da vi grilla og spiste.  Vi gikk ikke inn før i elleve-tida. Da var vi klare for dyner og puter, natt-tøy, potetgullbolle, brus, og ID-kanalen på TV. Der er det mye som skjer. Forsvinningssaker, mord, og mysterier. Det er sanne historier som blir fortalt og rekonstruert. Så det er tryggest og se på den kanalen da vi er to.

Heldigvis kom mannen hjem etterhvert, og gikk opp og la seg. Da ble det straks enda tryggere å se på TV.

Dagen etter ble det både kaffe og frokost ute på terrassen. Og da det ble for hett og sitte der, pakket vi ned  kaffe, kald drikke og resten av Nugatti-kjeksen jeg hadde laget noen dager før. Vi hadde bestemt oss for å dra bort igjen på stranda etter frokost og bli der så lenge vi orket.

Vi parkerte på andre enden  i går.

Så fikk vi se hvordan det så ut der også. Men vi gikk bort og fant plassen med steinene som vi kunne bruke som stoler da også.

Vi holdt ut ei god stund. Jeg fikk meg en dukkert, vi satt og skravler og så på strandlivet. Det kom veldig mye folk utover dagen. Ikke så rart sikkert, for fra i dag er det meldt en del regn etterhvert.

Det dukket faktisk opp en del skyer i går også. Tydeligvis var det så lenge siden vi hadde sett det her i distriktet at vi begge bemerket skyene da de først kom. Skyer!!! Hvor kom de fra??

Jeg skal si deg det var godt da det ble flere av dem og noen av dem klarte og dekke for sola. DA var det deilig temperatur da!

Det var ganske mye vi fant ut at vi skulle hatt av sommer- strand- og vann-utstyr der vi satt og så på alt som foregikk på land og til vanns. Vi må nok gå til innkjøp av litt av gangen. Strand- og vannliv er vi ikke ferdige med. Vi fikk kjenne på sydenfølelsen der vi satt.

Ut på dagen følte vi oss klare til å reise tilbake. Min venninne måtte begynne å tenke på hjemturen. Selv om vi ikke hadde noen klokke å gå etter var det greit at hun kom seg hjem i nogenlunde tid. Det er alltids noe som skal/ bør ordnes i løpet av en dag.

Jeg skal prøve og gyve løs på litt i dag. I går ble det en lang hvil etter koselig besøk. Og sent på kvelden var jeg borte å tok den lille vaskejobben på strandtoalettet. Jeg håper min venninne fikk litt feriefølelse i helga😊

Ha ei fin ny uke😙

 

 

 

5 kommentarer
    1. Ser veldig trivelig ut det her.. Med varmen som har vært/er må man bare uti vannet for å holde ut..men glad for finvær altså.. 🙂 Så fin du var på håret.. Ha ei fin uke videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg