Gikk tom for energi i dag.

Det ble ikke allverden med søvn i natt. Ikke før det begynte å lysne såvidt ved 4 tida. Da ble det noen timer i strekk. Så da jeg våknet til live igjen var det blitt formiddag. Trøtt som ei strømpe satte jeg meg etterhvert ut på terassen med kaffekoppen helt i fred og ro. Der satt jeg og prøvde å gni søvnen ut av øynene, mens jeg tenkte ut dagens gjøremål.

Jeg fant ut at det første jeg skulle gjøre var å bære forrige klesvask som lå ferdig brettet på spisestuebordet opp trappa og få den inn i skapene. Det fikk jeg gjort. Og samtidig så jeg et par plagg i skapet mitt som jeg veit ikke vil bli brukt mer. De ble med ned igjen og havnet i esken som skal på fyllinga. 

Den siste vaska henger på tørkestativet inne i stua. Stort sett bare håndklær som er ferdig tørka. Kanskje jeg klarer å gå opp trappa og få dem inn i skapet på badet i løpet av kvelden.

Det neste prosjektet jeg skulle gjøre var å pusse de store vinduene i terassedørene. Dørene består i grunnen bare av 2 kjempestore vinduer.

Som tenkt, så gjort. Bare at jeg ikke kom lenger enn til å få tatt de innvendig. Etter å ha tatt gymnastikken med bøy og tøy og opp og ned med pussing, skylling og tørking av vinduene var jeg svett, andpusten og svimmel. Tenkte jeg skulle spise frokost, før jeg begynte på den utvendige vasken.

Frokosten ble mer ved lusj/middagstid enn frokosttid, og da den var vel nede i magen klarte jeg ikke å begynne igjen. Helt energi -tom.

Kanskje jeg brygger på et eller annet. Jeg har vært mye svimmel de siste dagene og går med feberfølelse da det lir litt utpå dagen. Øynene er merkelig brennende og røde, og trykket i hode og ører kjennes godt i dag.

Håper ikke jeg har pådratt meg covid. Eldstesønnen testet positivt på det nå på mandag. Og vi satt jo sammen og spiste og skravlet forrige torsdag da mora mi hadde bursdag. Blir formen likedan de neste par dagene tar jeg en test jeg også. Bare for å være sikker. Får jo ikke gjort noe med det uansett om det skulle være det. Men det er greit å vite.

 

 

Kos deg med kvelden ♥ 

8 kommentarer
    1. Masse god bedring til deg, det er mye som skjer hos deg nå også …så man blir tom og sliten av det også.
      Mange tanker om alt sikkert <3 klem…

      1. Tusen takk🥰
        Ja, blir jo sliten av å tenke på alt mulig nå for tida. Masse som må gjøres og mye som er usikkert enda. Jeg har i hvertfall ikke tid til å bli syk 😕
        Nyt kvelden 🌸

    2. Høres som du fikk gjort LITT likevel .-) Jeg har hatt energi nok til å tulle ute i byen med KJersti i alle fall. I morgen er det jobb igjen 🙂

    3. Her florerer det med covid nå. Noen har det ganske lett og har vært mye rundt om før de testet seg. Håper du finner ut av det. God bedring!🤗

      1. Tusen takk 😊 Jeg prøver å ta det mest mulig rolig mens jeg er hjemme. Jeg får tatt bittelitt av gangen her. Blodsukkeret mitt blir sjekka de gangene jeg tar blodprøver, en gang eller to i året, men har ikke hørt noe om at det er for høyt. Siste gangen var da sykebilen henta meg tidligere i sommer. Er ikke helt sikker på hva de sa da, men mener det var 7,6 ?? Kanskje det er litt mye, jeg vet ikke. Det som jeg syns var rart var at da jeg var på utredning om operasjon for brokket i magen spurte de om jeg brukte en medisin jeg aldri hadde hørt om. Og da jeg spurte hva det var, var det en medisin for diabetes. Spørs om ikke det var på grunn av vekta mi som er alt for høy nå.
        Jeg skal ta en covidvtest i løpet av dagen, bare for å ha gjort det.
        Fin dag til deg 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg