FORMEN ER BEDRE OG JEG HAR IKKE SOVET SIDEN I GÅR

Seint i går kveld begynte jeg å føle meg i bedre form igjen. Og siden har jeg ikke sovet. Jeg har vært våken i hele natt og værket etter å prøve et nytt prosjekt med malingen.

Jeg klarte nesten å holde meg unna. Bare sneik meg til å tegne en kjapp skisse da mannen satt på kjøkkenet med kaffekoppen og prøvde å nyte amøbe-timen sin i fred og ro,  før han skulle på jakt. Da var klokka mellom halv tre og tre.

Jeg tok en kaffekopp jeg også. Men da fikk jeg greie på at det var ganske ugreit å få til amøbe-time med en lysvåken og skravlete meg det ute. Det var da jeg benytta sjansen til å rable ned ei grov skisse i full fart.

Jeg prøvde å få blund på øynene da han og Dino dro. Meg jeg ga opp etter ei stund, og sto i steden opp og satte meg med penslene mine. Plutselig var klokka over ni på morran og jeg hadde drømt meg helt bort i maleriet noen timer. 

Etter frokost, en dusj, og oppretting av en ting på prosjektet jeg ikke fikk helt til å stemme, var jeg så godt som klar til å prøve sykkelen ute i sola.

Da dukket selvfølgelig mannen og Dino opp igjen. De var ferdig med jakta.  Og mannen hadde tenkt seg avgårde igjen med en gang. Er det en jeg i hvertfall IKKE skal ha med på sykkeltur så er det Dino. Jeg har mer enn nok med meg selv og sykkelen. Har ikke sykla på årevis jeg.

Mannen holdt seg hjemme lenge nok til at jeg fikk tatt en prøvetur på ca 15 min. Jeg måtte gå det meste av oppoverbakkene da. Så det var ikke fælt lenge jeg satt på sykkelen. Men det var lenge nok til at det nesten ble umulig å puste. Jeg tro nemlig til i den første oppoverbakken.  Kom faktisk lenger opp enn det jeg hadde trodd, før pusten streika. Skal love deg det ikke var enkelt å gå opp resten av bakken med den blåsebelgen av et pustesystem. Men nå er det gjort. Sykkelen og jeg har fått vår første tur. 2 km lang.

Nå er det på tide å ringe mannen og høre om han er ferdig med det han skal snart. Jeg er klar for middag.

Se forresten på alle knoppene på denne her. Det er ikke så lenge siden jeg planta den i jord. Den har stått i et vannglass siden i sommer en gang.  Bare venta på den trege gartnerdama i huset her.

 

Ha en fortsatt fin dag😚

5 kommentarer
    1. Kjempegodt å høre at det har gått bra, og at du er i bedre form selv om du ikke har sovet.

      Er vel slik at kreativiteten kommer om natten når man skal sove? De periodene jeg skriver dikt så kan plutselig noe av diktet komme i hodet mitt om natten.

      Høres ut som du har hatt en fin dag i dag <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja det er om natten det er helt stille og idéene blomstrer😊 Det er litt dumt det, men på dagtid er det så mye annet man nå bry hodet sitt med.
        Ha en fin helg😊
        Klem😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg