Esther og jeg har luftet snutene i dag.

Tror du ikke at jeg i dag, av alle dager, fant ut at jeg skulle gå en liten tur da? Joda, selv om gradestokken viser brrr i dag var sola fremme på himmelen ei stund, og jeg fikk lyst til å benytte anledningen.

Bilen startet fint, og jeg hentet en stor sekk med ved og satte klar på trappa før jeg satte kursen mot butikken. Det var da jeg så sola. Den var allerede borte fra gården hos oss, enda klokka ikke var 12 engang. Ute på veien skinner den ei lita stund lenger. 

Så på vei tilbake bestemte jeg meg for å parkere et sted og rusle en liten tur i sollyset. Esther ble ikke lei seg for dét.

Jeg hørte lyden av vinter med en gang jeg begynte å gå. Det knirket i den iskalde bakken med et lite snølag på for hvert skritt jeg tok. Kjente at vinteren har kommet gjorde jeg også. Jeg hadde ikke gått lenge før det begynte å bite fra panna og ned til haka.

Neste gang jeg forviller meg ut i iskalde grader må jeg huske å ha med meg lue. Heldigvis hadde jeg vanter på meg i det minste.

Det var i grunnen godt å få litt frisk luft, selv om det ikke ble så lange turen.

Her står et enslig tre igjen på veien inn til en annen gård.

Det har vært mye hogst i området rundt oss i høst. Og i tillegg blåste det ned masse trær i stormkastene som herjet for ei lita stund siden.

De driver fortsatt med opprydning etter det. Alle har fått strømmen tilbake igjen her i bygda. Men det ligger enda mye kvistkvast og ødelagt trær igjen langs veiene. Jeg måtte stoppe og vente på en som ryddet med traktor inn til gården hos oss. Kommer ikke forbi noen på den smale veien her.

Han flyttet seg ganske raskt da han så meg.

Jeg koser meg inne med god samvittighet jeg nå, nå som jeg har luftet snuta og greier i dag.

Ha en fortsatt fin dag😚

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg