ENDELIG SOMMERVARME

Jeg våknet litt tidligere enn jeg pleier i dag.  Eller kanskje det er mer riktig å si at Dino vekket meg. Han ville ut. Og da jeg kjente den deilige temperaturen og så sol og blå himmel, gikk jeg ikke å la meg igjen. Selv om jeg ikke sovner før klokka er 3-4 om nettene nå. Prøver meg uten sovemedisin noen dager nemlig.

Så jeg har satt en surdeig. Matet litt av surdeigstarteren i går kveld så den skulle være klar til bruk i dag. Om et kvarters tid har den stått en time og jeg skal klype salt inn i deigen. Så blir det strekk og brett hver halvtime 3-4 ganger til den skal få stå i fred å heve seg ferdig.  Det er like spennende hver gang dette.

Poteter er snart ferdig kokt. Skal ha hjemmelaget potetstappe i dag. Så i dag er jeg virkelig i rute. Nå tenkte jeg å strikke litt på et lite håndkle jeg har begynt på, mens jeg passer på tiden med strekk og brett. 

Må jo passe på å være ute så lenge temperaturen er god. 

Ha en flott dag😙

9 kommentarer
    1. Du har virkelig fått gjort litt ja. Imponert jeg 🙂
      Jeg sovnet ikke før nærmere 5 i dag morges. Litt mye tanker som kverner for tiden. Så det ble 4 timer søvn. Så jeg vurderer noe til innsovning. Men må sende bud på ny resept. Det er en stund siden jeg sist trengte sånt.
      Herlig med varme. Det har vært sol og varme her også i dag. Ikke veldig varmt, men varmt nok når jeg har vært ute og jobbet litt. Sliten.no 🙂
      Ha en fin dag videre ♥

      1. 4 timer er alt for lite søvn. Kan nok hende du må ha litt hjelp ei stund ja. Man blir ikke mindre sliten med dårlig søvn. Håper det bedrer seg for deg snart ❤
        Klem til deg😙

    2. Jeg er mektig imponert over deg og alt du gjør! Det står det respekt av.

      Selv har jeg fått circadin av fastlegen, og den synes fungerer kjempebra 🙂 Har perioder hvor jeg sover dårligere jeg også, og jeg har perioder hvor jeg våkner om natten med smerter i leddene mine.

      Det er kjempeherlig med varmere temperaturer igjen. Hos oss har temperaturen steget i løpet av helgen. Etter en nokså kjølig og fuktig begynnels av mai måned så ser det ut som om vi får en kjempefin slutt 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk😊 Det er ikke godt og ikke sove noe særlig om nettene altså. Men jeg skal prøve uten hjelpemiddel i natt også.
        Det har ikke vært varmt her heller i Mai, så det var var godt med en sommerdag nå😊
        Ønsker deg en god natts søvn😙
        Klem til deg😊

    3. Så fin dag da. Koselig med strikk og det mønsteret ble fint. Herlig håndarbeid..Jeg elsker jo småstrikk 🙂 Ha en topp kveld videre….Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg