Det spirer og gror.

Jeg er ute å sjekker blomsterurna med blomkarsefrøene hver dag ( når jeg er hjemme). Det skjer saker og ting der nå. 6 frø har spiret villig, og det 7. er i ferd med å bryte seg frem.

Jeg er fornøyd med dette så langt.

I fjor holdt det i massevis med 3 planter i denne urna, så det betyr at jeg har nok planter til 2 urner i år.  Det mest morsomme er at dette er frø jeg høstet fra plantene jeg hadde i fjor. 

Først i går fikk jeg sådd noen gulrotfrø. Jeg har prøvd på 2 forskjellige plasser, for å se hvor det vil være best å så mer utover sommeren.

Etter å ha fått de i jorda reiste jeg bort på Hageland for å se etter ei tomatplante og evt litt flere planter. Men fytte katta for noen priser. 70,- for hver plante av tomat, agurk, chili, m.m. Jeg endte opp med den ene tomatplanta, vel og merke med blomster på, så det blir tomater å høste tidligere i år enn ellers. Neste år skal jeg huske å så i god tid selv. I år har jeg rett og slett gitt blaffen. Kun ett frø av en paprika har blitt lagt i en av blomsterpottene mine inne. Det har spiret og i går ble planten satt i egen potte.

Salatplanter var omtrent like dyrt, så da ble det en pose med frø i stedet. Da kan jeg så selv gjennom hele sommeren. Duk til å legge over gulrot- og salatfrø kjøpte jeg også. Pluss en liten pose med så- og kaktusjord.

Den ble jeg anbfalt å bruke når jeg sår salatfrøene. Litt for seint til gulrotfrøene som allerede er i jorda. Neste runde med såing av gulrot får jeg huske å bruke den der også.

Jeg skal så salaten i dag og legge over duk der det trengs. Resten av dagen blir som den blir.  Det er veldig dårlig med pust og energi om dagen. Dagens skal uansett nytes på den ene eller den andre måten.

Husk å nyte dagen du også❤

4 kommentarer
    1. Det gror godt i rundt deg. Jeg kjøpte meg blomkarsefrø som jeg forkultiverte, de ble noen lange lysegrønne sarte planter. Ser ut som du får det til på et helt anna nivå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg