Det lukter julebakst i heimen.

Det dukker opp så mange bilder og oppskrifter på julebakst blant dere medbloggere nå om dagen. Jeg har vært helt dårlig etter å prøve noen av dem.

Siden jeg har erklært meg frisk nå gikk jeg i gang med én oppskrift til å begynne med. Et par ingredienser som manglet kjøpte jeg inn i går, da jeg skjønte at her var det store muligheter for å komme i gang med noe.

Valget falt på HESTESKO. En oppskrift delt av zoeticworld. Trykk på linken ,og du finner den der. 

Penselboksen var det som var enklest å få tak i for å holde bakepapiret på plass. Den andre halvdelen av kjøkkenbordet gjør nemlig fortsatt nytten som atelier. 

Så langt, alt vel.  Alle er ferdig stekt. Noen minutter på sofaen for å strekke ut magen, mens disse ble avkjølt for så å dyppes i smeltet sjokolade.

Det var da sjokoladen skulle smeltes at helveten startet. Jeg klarte å få vann oppi sjokoladebollen. Jeg hadde nok en mistanke om at det ikke var så lurt, men gadd jeg å Google det med det første??? NEIDA…jeg sto og plundret en evighet og litt til før jeg var så smart at jeg gjorde et søk. Og der leste jeg jo selvfølgelig ganske raskt at vann ødelegger hele opplegget med smelteprosessen. Til og med bare noen dråper fra damp kunne være nok.

Jeg hadde fått i mer enn noen dråper for å si det sånn. Og ikke var det bare damp heller. Det var rett og slett kokende vann…som jeg prøvde å helle ut igjen med mer eller mindre hell. Vannet i kjelen skulle visst heller ikke koke. Så,  ikke så rart alt gikk rett vest her.

Jeg smurte sjokolade rundt på et par av hesteskoene. Å dyppe dem kunne jeg bare drømme om.

Nå er jeg lei hele bakinga for øyeblikket. Det blir ikke kjøpt ny sjokolade her før i morgen. Forhåpentligvis klarer jeg å gjøre det riktig da.

 

HA EN FIN KVELD ♥ 

4 kommentarer
      1. Ja. Jeg trodde ikke det skulle være nødvendig å Google for å smelte sjokolade. Men det var det visst. Har jo gjort det før, men det er veldig lenge siden og hvordan resultatet ble husker jeg ikke. Det blir nytt forsøk i dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg