DAMENE ER FREMME I EIDFJORD

Veldig sein oppdatering.  Nå er klokka 2.30 og vi har har endelig kommet oss i seng. Anita slåss med telefonen sin for å komme inn på en eller annen lydbok.  Og da tenkte jeg at jeg kunne blogge så lenge.  Selv om jeg er passe stup trøtt nå etter en VELDIG lang dag.

Her er vi klare til avgang hjemme i gården hos meg😊

Turen skulle ta ca 4 timer. Vi brukte 5 og en halv ca. Med flere stopp. Tissepauser, matpause og fotopauser. Blant annet ble det en bråbrems for å knipse Uvdal stavkirke.

 

Vi kjørte og vi kjørte og her er vi kommet til Ustaoset og er klare til å kjøre over Hardangervidda. Siste sjanse til å fylle drivstoff. Og her står det ikke på Norsk. Kun på Engelsk. Tydeligvis har vi kommet til “turistland”

 

Over vidda bar det. Her var det tømmerstokker som ble brukt til brøytepinner😃 Litt tykkere, og noen meter høyere enn de som blir satt opp i gatene hos oss. 

Og reserve “pinner” var det også der oppe.

På denne plassen var vi 1150 m.o.h.

Fin tur over fjellet 😊

Endelig fremme ved reisemålet. 

Vi tok en runde og kikka oss rundt. Det er veldig stille og rolig her. I hvert fall har det vært det i kveld etter vi kom. Men i morgen kommer det en turistbåt inn til brygga og da blir det nok straks mer liv. Vi handla mat og gikk tilbake til rommet og laget ostesmørbrød. Så kom Anita på at hun ville smake på Baileysen hun hadde med. Vi begynte å smake ved bordet utenfor rommet, og fortsatte og smake ferdig hele flaska nede ved vannet  😎 Det ble plutselig både seint og mørkt.

Nå er jeg så trøtt at jeg må gi meg her og ønske alle en fortsatt god natt.

#venninnetur #hardangervidda #norgestur #eidfjord

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Så gøy å se at du har tatt bilde av de samme snøflekkene og vannene, brøytepinnene som er like høye som lastebilene… akkurat som jeg gjorde siste uka i juni. Om du vil så ser du bildene i bloggen min 🙂 Kos dere videre…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg