SLIK ER VÅR JUL PLANLAGT

Det har vært en lang dag i dag. Først på jobb fra 10-18. Så litt handling av priskrig-varer fra butikken, før jeg reiste ned til min mor for å blande sammen deigen til julens medisterkaker hos henne. Siden hun ville ha litt i heimen på varastyret. Julaften skal feires hos meg og min mann i år med noen av ungene. Et par av mine (sønnene)og ei bonusdatter med følge. Den ene sønnen min har også med seg kone. Så da har jeg kommet til at vi blir 7 stk i år.

Min mor skal til min bror, og datteren min med de to barnebarna mine pluss svigersønnen min. De skal til mine ungers far.

Så av den grunn. I et forsøk på å samle alle mine unger med følge og barnebarn pluss min mor på en gang.  Blir vi faktisk 10 stk her på søndag.  Full julemiddag og alle samlet . Kanskje det kan bli en tradisjon.  Akkurat på julaften blir vi liksom spredt litt for alle vinder.  

 NB  Bildet er lånt.

Jeg gleder meg til det. Det  VELDIG skjelden jeg får samlet alle ungene på en gang.  

Vi kan jo kalle det familiejulebord 🙂

Dette  blir jo bare min familie da. Kanskje muligheten byr seg etterhvert og noen av mannens døtre vi bli med også . Det hadde jo vært koselig.  

Så akkurat derfor har jeg en hel masse medisterdeig og blande og steke her hjemme også. Og en del pynting står også igjen.

 

I morgen skal jeg og ei venninne til Sverige, med Fjord Line , Sandefjord-Strømstad. Så det blir også en lang dag . Planen var å finne noen julegaver ombord. Huskelista er gjort klar. Selvfølgelig må vi ha med noe røyk og snus også. Og litt drikke. Og mat. Håper å finne ei ribbe til . Jeg må jo ha dobbelt av alt siden jeg skal ha to julemiddager.

Hva er deres tradisjonelle julemiddag ?

Hos oss det ribbe, medisterkaker og julepølser. Med masse surkål, poteter og tyttebær.  Og litt grønnsaker og saus og sjy til.

 

#julemiddag #tradisjon #nytradisjon #ribbe #medisterkaker #julepølse #familie 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg