SKAL VURDERE HVOR MYE JEG KLARER Å JOBBE

På torsdag var sjefen min og jeg på møte med nav. Vi ble enige om at det er på tide å gå videre med å finne ut av hvor mye jeg egentlig klarer og jobbe. Meningen er jo at jeg skal fungere i hverdagen utenom jobben også.  Sånn det er nå er det mye soving og jeg føler meg utslitt etter arbeidsdager.

I sommer har jeg tatt på meg vakter utenom det jeg egentlig skulle. Avtalen med nav var 40% . Før det hadde jeg en periode med 50% som jeg måtte gi opp. Men som sagt tok jeg på meg vakter i sommer så jeg har faktisk vært oppe i 60% i nesten 2 mndr.  Lenger gikk det ikke. Og jeg har endelig innsett at 40% er max av hva jeg kan klare. Muligens er tilogmed det litt mye i perioder . 

Jeg har jo et hode som jobber på høygir ganske så ofte. Og det skal jeg love at du blir sliten av. Noen ganger setter jeg i gang med alle planer. Men veldig ofte blir det til at kroppen er for sliten til å takle alt. Andre ganger orker kroppen og det går over stokk og stein til jeg ligger der igjen. 

Sånn det er nå om dagen er jeg for det meste for utkjørt til å begynne på noe som helst. Sover som regel til både 11 og 12. Det blir som regel bare noen runder med strikkepinnene og rydde litt på kjøkkenet etter matlaging. That`s it.  Og så kommer det plutselig en arbeidsdag igjen. Og det blir ei ny runde i den samme tralten. 

Jeg trapper ned på medisiner nå også.  På grunn av bivirkninger . Nå er jeg nede på 1/3 av det jeg har brukt. Det gjør at jeg ikke klarer å sovne på kvelden samme hvor trøtt jeg er. Det er ofte da alle de smarte og lure idéene blomstrer for fullt. MEN jeg er samtidig så slått ut av medisiner at jeg ikke orker å stå opp å sette noen av de ut i live. Selv om hodet jobber på spreng. Kanskje ikke så merkelig at jeg er trøtt på morgenene.

Derfor liker jeg også best å jobbe ettermiddag/ kveld. Det er da jeg føler meg mest i live.

Nå venter jeg på en telefon fra de som skulle vurdere arbeidskapasiteten min. De skulle ta kontakt innen ei uke eller 2. Aner ikke hva det går ut på. Men det finner jeg vel ut av.

Fortsettelse følger i neste episode .

Ha en fin dag.

#bipolar #psykiskhelse #psykiskhverdag #slitsomt #arbeidsutredelse #nav #medisiner 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg